Followers

Monday, October 8, 2012

migrain datang lagi

bila migrain datang menyerang lagi..rasa mau hantuk-hantuk je kepala ni kat dinding. sakit bebeno. tapi kalau hantuk lagi bertambah sakit agaknya. akhirnya berguling-guling atas katil je la menahan sakit. untuk makan ubat memang dilarang sama sekali. aku telah dikuarantin daripada sebarang jenis ubat buat beberapa tahun ini. cukup lah dulu... sudah terlalu banyak mengambil dadah sebelum ni.

dan buat pertama kali setelah 7 tahun,(masa sekolah menengah rasanya last aku muntah kat tandas) hari ni aku muntah-muntah balik. akibat kesakitan yang terlalu perit. memang sakit migrain ni. berpuluh kali ganda sakit kepala aku rasa.namun sedikit lega selepas muntah tu. perghhh...pahit mulut ni. aku ni dah la jenis penakut. memang sejak kecik lagi dah jenis takut muntah. tambah lak kena muntah sorang-sorang. lau ada mak tolong urut belakang ni tak pe lah. mak kekuatan aku tu. menangis la akhirnya masa muntah tu.maklum tak de sape-sape pun teman.

kenapa aku takut muntah?
sebabnya masa muntah ni la aku rasa macam aku dah nak mati. langsung tak leh nak bernafas dah. ala...orang yang biasa muntah akan tahu macam mana rasanya.aku tak nak ulas panjang-panjang. even tadi yang keluarnya air je.tu pun sikit. sebabnya aku puasa hari ni. nasib baik puasa. lau tak puasa? jenuh la jawabnya. merana.merana.menangis dan terus menangis laaaa (cam manja pulak aku ni).secara lahiriahnya aku bukan orang yang manja.sekian.


akhirnya pada pukul 3 petang terpaksa jugalah aku berbuka puasa.atas arahan suami aku. awalnya tak nak aku berbuka. bape jam je lagi nak berbuka. tapi bila dah muntah dan tak larat sangat dah....terpaksa la. huhuhu....


sekarang ni aku takut nak makan even perut sangat la lapar. aku takut bila makan nanti semua nak keluar balik.haru aku.






payung said: camne lah agaknya lau aku ni jenis morningsick?? asik muntah-muntah je.habis laaaaa suami aku nanti. menyusahkan dia plak.
hujan said: tak suka dgn interface blog skg.dulu boleh tukar pada yg lama tapi skg dh xboleh.aishhhh..malas nk blogwalking bl cmni.

7 comments:

Tukang Karut said...

ala... sesekali menyusahkan en. suami apa salahnya...

the malay male said...

nak berpuasa boleh, tetapi jangan sampai memudaratkan kesihatan k

HAdira Kifly said...

Always take care my Dear... <3

Muttallif said...

encik suami akan faham kerana beliau mesti bersedia untuk susah bersama - Jangan Risau.

Migrain memang sangat menyakitkan. Pergh...tak sanggup.

Syazwan Che Deraman said...

migrain ni memang takda ubat yang boleh menghilangkan terus ea?.

hmmmm.

rawatan kampung pulak macam mana?.

teruk sangat bila kena migrain.
sakit itu penghapus dosa.

Lizzie Yasmin said...

Selalu pakai warna merah dan makan benda berwarna oren. itu psikologi cara nak elak dan ubati migrain.

KUREKURE COMEL said...

sabar tau...mina time ngandung tu lg azab....tp skrg rindu pulak moment tu...



kalo migrain smpai muntah...teruk tu...jaga kesihatan molek2 ye....