Followers

Monday, August 6, 2012

jatuh sungguh-sungguh

risau!






cincin makin longgar
jam tangan pun asik melurut je turun ke lengan bila tengah drive
gelang tangan tak yah cakap...rasa nak simpan dalam bekas je. terlalu longgar


awal-awal rasa tak nak pakai ayat bebudak ni.."pe sal makin kurus ni?"
tapi bila dah balik jumpa mak abah dan jugak suami....mak cakap aku terlalu kurus.
"penat sangat ke kat sana? tak cukup tidur ye?"tanya mak pada aku (ceittt...skema)
bila mak dah tegur tu, kena terima kenyataanlah. pe lagi p timbang berat badan. haaa...tu dia!!



4kg 
turun berat badan aku dalam masa 2 bulan

seumur hidup aku tak pernah merasa berat badan susut begini =.=''
nak kata tak makan, aku makan cam biasa. tapi bukan jenis makan banyak mahupun kuat makan.aku makan seperti dulu-dulu.








p/s:mood haru biru..plisssss back to normal

20 comments:

Anum said...

la nape mc tue

Chereta Chenta said...

setiap bulan puasa gue turun 4 kg...dah ler badan mmg dah ramping

Titisan Hujan said...

anum - ntah la..=(

chereta chenta - ni gamaknya mau turun 2kg lg sampai habis puasa.

liyana said...

ehem2...sebab rindu encik suami kot..:P..npe haru biru kak??senyum..:)

the malay male said...

sebab puasa kot

Iffah Afeefah said...

er terok sngt tu

sampai sume perasan perubahan tu

makan bnyk k

jgn stress

QA's ~ mamapapa said...

bestnya berat badan turun..saya susah betul nk turun,...naiknya tak payah dipaksa2,huwaaa!!!jemput follow kmbali :))

QA's ~ mamapapa said...

jemput follow kembali ye :))

Mutiara Bernilai said...

erk.

kenapa?

penat sgt eh?

jaga ksihatan tau dear..

makan bg cukup..

Asrul "iLham" Sany said...

kurusnya... cepat suh kesayangan blanje makan ais krim :D

Tukang Karut said...

awatnya??? kena makan banyak lagi ni...

ghost writer said...

bukan kah kurus menjadi idaman setiap wanita...

fuad ansari said...

sy pun timbang semalam.. turun 3 kg.. tapi rileks je.. sebab tak pakai gelang mahupun cincin... tak terasa sangat.. (",)

takpelah, nanti masa raya, g open house byk2, insyaAllah naiklah balik berat badan tu.. (",)

a.samad jaafar said...

minum la milo pd waktu malam.. konpem badan naik.. tp..kan elok kurus..???

khaifaiz said...

Kene g checkup tkt2 ada yg x kena ...

Titisan Hujan said...

liyana - ehehe..tu komen en suami.

the malay male - 2mggu puasa leh turun 2kg.xpenah dalam hidup

Iffah Afeefah - eheheh..baik!

QA's ~ mamapapa - dulu suka la turun.tp skg tidak lg.huhuhu.byk nye blog.nk kena folo mn 1 nie

Titisan Hujan said...

Mutiara Bernilai - nk kata penat cam biasa je.baiklah akan mkan

Asrul "iLham" Sany - ahaha..hbs puasa nt.aiskrim kn leh gemuk.sedap lak tu

Tukang Karut - dh mkn byk ni

ghost writer - dh kurus dh ni.xnk la kurus lg

Titisan Hujan said...

fuad ansari - kejutan budaya ni ustaz.xpenah jd cmni.ntah sempat ke x nk p open house.cuti jp sgt.

a.samad jaafar - minum susu pn blh gemuk kan? xnk kurus2.huhuhu

khaifaiz - haa..ni pyh ckit nk buat nie

HAdira Kifly said...

tu lah, Dira dah cakap dah.. Masa kat rumah Angah hari tu lagi dah kata akak dah kurus.. sekarang baru nak caya..

Ce akak makan coklat lepas makan nasi, mana tahu boleh naik balik berat badan tu.. huhu


p/s: Dira pun sedang mencuba menaikkan berat badan jugak ni. huhu

si para para said...

tensen eh...
tarik nafas dalam dalam...
tenangkan fikiran..

ramai orang nak turunkan berat badan.. time puasa ni la waktunya..

tapi jangan bimbang.. mungkin masuk je bulan syawal berat naik semula..

:)