Followers

Tuesday, March 6, 2012

wat u give,u get back.Allah maha Pemurah

memang setiap yang berlaku ada hikmahnya...
bila minggu lepas adegan  INI yang terjadi...Allah maha Pemurah. selepas jumpa dia, aku dengan senyuman melebar bertanggungjawab atas kejadian yang berlaku. hari ni aku dah jelaskan ganti rugi even ada desas desus mengatakan xpatot dikenakan begini sekali.sebab bukan salah aku sorang!

tapi aku hanya tersenyum..cukup kali ni aku menerima dan memberi. lepas ni aku kena pertahankan diri kalau dia ada hati mahu pau aku lagi.haiipppp...xkan sekali-kali okey!!!

coz kes ni bukan salah aku sorang yer....wat masa ni fine,aku terima.kalau lepas ni ada lagi bayaran-bayaran yang dikenakan atas aku..aku takkan tersenyum saja.

pape pun..memang Allah itu maha Pemurah. dan ditegaskan sekali lagi Allah itu Maha Pemurah. hari ni rm130 duit aku terbang...tapi atas sikap aku mungkin yang tidak akan biarkan orang lain kesusahan, ada insan ni bagi aku rm100. atas dasar apa???

niatnya mahu belanja kerana aku menolong dia hari ni.ouhh...memang aku ikhlas menolong. memang mahu menolong semata-mata kerana tak sanggup biarkan dia kesusahan.

bila dinamakan rezeki...Allah tetap beri.cuma cara saja berbeza.






p/s: dalam satu organisasi yang sama.bidang yang sama.tapi sikap manusia itu tetap berbeza. apa yang penting aku tahu bagaimana untuk sesuaikan diri. dan sekarang..ketika ini.aku semakin femes di sekolah...ekekekeke (pe punye perasaan perasan laaa)

15 comments:

saya cello191 said...

Allah itu adil kan..^^

zati embong said...

perangai manusia,lain2.lebih sikit kat sini,kurang kat sana plak O.o

AzwanRamli said...

Allah Maha adil.Siapa kita nak m'pertikaikan keadilan Allah kerna Dia adalah Al-Hakim (Maha bijaksana).

Nice entry....

dill said...

Alhamdulillah...

betapa sayangnya Allah pd kita kan?

dill.

Tukang Karut said...

tetiba terasa diri ini femes jugak kerana berkawan dengan orang yang femes emes!

si para para said...

buat baik pasti di balas baik.. mudah je sifir dia..
tapi payah nak ikut...

:)

emieysandra said...

like dis topic very2 much...dgn sdikit ksabaran sy dibalas dgn seribu rasa keindahan.

nti i citer klu kite jumpe ea, my life baik2 je, hope u too =)

ghost writer said...

Bukan saja Tuhan Maha Pemurah, tapi Tuhan Maha Adil. :)

a.samad jaafar said...

saya selalu ingat pada pesan arwah mak saya.. kalau kamu tidak berkira pada orang lain, nescaya Allah juga akan permudahkan urusan/rezeki kamu..

anamizu kaito said...

aah betol2.cik ana sokong a.samad jaafar.. kalo kita tdk berkira pd org lain, nescaya Allah takkan berkira jgk dgn kita :)





luv,
cik ana

khairunnisa ♥ said...

Alhamdulillah ada rezeki dari Dia :)

khaifaiz said...

aku pun nk tumpang femes jugak....

HAdira Kifly said...

heeee
kakak memang baik, sebab tu adik sayang kakak... hujung bulan ni Kak TH free x? jom gi dating nak?

fuad ansari said...

tiba2 sy teringat...

dulu2, pernah terjadi, sy yg berada di jalan yg lurus dipersalahkan dek kerana melanggar motor yg tiba2 keluar dari simpang..

manusia kadang2 boleh bercakap diluar undang2 yg ditetapkan..

aduyai, sabar je lah..

beautiful_rose said...

setiap perbuatan,ada ganjarannya.