Followers

Sunday, November 13, 2011

Antara Pegang Awek & Pegang Anjing

pomeranian dog punye spesies nie..comel ^^,



LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : eh? kenapa?

ANJING: aku lalu tepi dua orang mansuia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!".

LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia
sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih
dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun di samak.

ANJING: Wah.. ayat ko memang power la... manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"









rujukan:dalam simpanan


p/s:.............................................................................

16 comments:

Niena Pengembara Ilahi said...

pegang bukan muhrim haram berdosa... pegang anjing / khinzir haram sbb najis...

Waqheh said...

keh3...gua bisanya aawek yg selalu pegang gua...tapi gua tepis elak dari dia sentuh gua...

Titisan Hujan said...

akak niena
a ah.btol tu.

waqheh
tepis ke ambik peluang nk pegang gk nie???hahahaah

HaiDa HiDa said...

masa kat sintok dulu pernah attend satu ceramah (lpe nama ustaz yg bgi ceramah tu).. ustaz tu cakap Rasulullah lebih rela pegang babi dari pegang perempuan yang bukan muhrimnya..

nauzubillah.. mintak di jauhkan..

saya cello191 said...

sedar la manusia...^^

jgn sesuka pegang ya~~~

Bidadari Syurga said...

amboi....

ps: titisan hujan... kalau nak join S7W boleh... antar draft story next weekend... hantar berapa bykpun takpa.... do join us.... dialu2kan...

shameel said...

Babi dan anjing hanya najis. Tidak haram dan tidak juga berdosa jika disentuh, cuma haram dan berdosa jika di makan. Andai menyentuh atau tersentuh, maka cuma perlu disamak sahaja( itupun khlilaf antara ulama).

Bersentuhan dgn bukan mahram jelas sekali haram dan berdosanya.

dill said...

setuju!

dill.

El-Janna said...

suka entri ni

Afida Anuar said...

Tak pasai-pasai lembu jadi pandai.. hehe..

TH, keep it up!

Mutiara Bernilai said...

T___T

tp slalu kite ckp "bodoh mcm LEMBU" kan? aish..!~

Tukang Karut said...

wow... ayat...

ILA HonEyBuNNy said...

pandai lembu...ekekke..

jangan sentuh..haram..ehheh

ILA HonEyBuNNy said...

pandai lembu...ekekke..

jangan sentuh..haram..ehheh

ILA HonEyBuNNy said...

pandai lembu...ekekke..

jangan sentuh..haram..ehheh

ILA HonEyBuNNy said...

pandai lembu...ekekke..

jangan sentuh..haram..ehheh