Followers

Saturday, October 8, 2011

Selaut Kasih Seteguh Impian

kesibukan yang melanda menyebabkan diri jarang melepak dalam dunia blog ni. bagaimana pun aku perlu mengutamakan apa yang lebih utama. alhamdulillah...sebulan bertungkus lumus, akhirnya semalam adalah kemuncak dan juga penutup. program yang banyak memberikan aku pengalaman dalam kehidupan sosial. malah yang lebih penting banyak membasuh mental aku.banyak mengajar aku apa itu erti syukur....



pertemuan pertama..meeting bersama penyelia PDK dan petugas PDK

muka depan PDK tuk program aku

hampir sebulan berulang alik ke PDK, inilah kali pertama dapat berjumpa dengan pelatih PDK..istimewa!!

bazil amin dan haikal....TERAPI PASIR

siva...seronok berada dalam pasir sampai tertidur.

aishh...suke2 je kwn aku lending.kami di hari kedua berada di pantai puteri dalam xtvt terapi pasir. sangat seronok.
 lagu tema pada hari ni ialah....TERASA DI SYURGA-Sofazr
                                              JAIHO(slumdog millionare punye tema)



lupe plak nk rotate..Umairah pandai makan sendiri

Faizah...orang pertama yang memeluk aku tika kali pertama kami berjumpa.seronok!

membina landskap..bukan perkara mudah rupanya
 hari ketiga...kami membuat landskap dan juga keceriaan di dalam serta di luar PDK.


cik puan Halimah penuh dedikasi memberi tunjuk ajar
 tiada apa yang diharapkan oleh kami semua terhadap insan-insan istimewa ini melainkan mereka mampu menguruskan diri. itu sudah memadai....

mereka begitu seronok bila kami ajar cara-cara melipat baju dengan kotak.ala...dalam Utube ade tunjuk cara senang nak lipat baju tu. dan mereka memang boleh buat walau tak sesempurna.^^,


Landskap yang lupa untuk kami letakkan nama...(bajet rendah)
 hari keempat...bersama-sama membuat persiapan dewan untuk majlis kemuncak. majlis penutupan proram "Selaut Kasih Seteguh Impian"

saiful dan juga firdaous sangat rajin menolong kami

membersihkan dewan..mamat aka engku zulhairi dah pandai menyapu dengan lidi

bahagian teknikal...pusing-pusing~~

membuat lawatan ke rumah pelatih PDK

Salam dan juga emaknya.gembira menyambut kedatangan kami

mendapat tongkat baru..agak kekok kali pertama menggunakannya

tersenyum gembira (lupe lagi nak rotate)
 masa ni terasa sangat sebak..bila melihat reaksinya...Salam mencium tongkat baru ini berulang-ulang kali. begitu menghargai pemberian kami...terharu sangat T_T


Hadi..juga tinggal bersama bonda tercinta
 pelatih kedua yang kami melawat. satu yang sangat terkesan di hati apabila mendengar cerita dari ibunya. Hadi hanya pandai memanggil emak saja. tetapi tidak dapat memanggil nama ayahnya sehinggalah akhir hayat ayahnya.


belajar melipat baju...

masa ni dia hanya sebut cantik dan lawa je
 cantik dan lawa...hmmmm, ingatkan tuju kat kami.rupanya duk cakap kat kotak kuning merah yang kami bagi ni.ehehehehe......Hadi sangat cepat belajar.


salam perpisahan..menhantar kami di lewat petang

hari kelima..kemuncak.masa ni perasaan berbagai-bagai..cuak.dewan belum penuh lagi tika nie.sambil-sambil menunggu kedatangan YB


sementara menunggu para jemputan..
cukuplah gambar-gambar ini menceritakannya...
gambar hari kelima tiada dalam simpanan kerana sibuk di bahagian teknikal...

alhamdulillah, walaupun majlis penutup tidaklah grand..tapi mendapat sambutan yang memberangsangkan. pagi tu ade ceramah kesedaran tentang insan istimewa.dan ade beberapa babak yang melucukan telah kami buat....dah tersalah scene sebenarnya.tapi nasib baik orang tak tau.hanya kami2 je yang tau.ehehehehe




p/s: jika berkesempatan, nak tunjuk video plak. dann......................cube cari yang mana satu aku.ngeh ngeh ngeh

20 comments:

ghost writer said...

mulia sungguh hati korang.

beautiful_rose said...

untuk entry ini...sungguh tak terkata.melihat kanak-kanak kurang upaya tu mengingakan aku pada seseorANG.kalaulah dia masih ada.....

Titisan Hujan said...

ghost writer
tugasan ini pd awlnya erasa spt beban..tp di akhirnya ,ingin terus di sini.berkhidmat

beautiful_rose
seseorang?
moga terus dirahmati

taliff said...

Apapun semoga kamu mendapat rahmat yang banyak daripada ketabahan dan pengorbanan kamu.

anamizu said...

sahabat ku ada dr golongan OKU..
semoga jodohnya dipertemukan dgn
insan yg penyayang gila :)





luv,
cik ana

Miscellaneous Smiles said...

ak ingin mengukir senyman..=D

Tukang Karut said...

memang nampak betul sibuk tu...

zati embong said...

diorg insan istimewa yg tdak harus d lupakan.

Mr iz said...

tahniah pada cik zia kerana usaha mendekati memahami membantu mencurah tenaga pada mereka... moga cik zia sentiasa dirahmati atas usaha yang dilakukan dan ilmu yang disumbangkan.... pada mereka mereka insan teristimewa....

Waqheh said...

tak kesahlah yg mana 1 lu. apapun tahniah atas tugas yg lu jalankan.. very noble n difikut task. dasayat tak ejaan difikut gua?

a.samad jaafar said...

kerja yg hebat..memerlukan hati yg juga hebat.. tahniah..pasti ada ganjaran-Nya nanti..

mana satu ye.... ohhh.. dah jumpa !! yg pakai sari biru kat gambo last tu kan.. hahahaha... lariiiiiiikkkkk !!!!

~SaL IjOu~ said...

hatimu sungguh murni..
moga Allah sentiasa memberkati~

Afida Anuar said...

Seronoknya...dapat berbakti kepada masyarakat...

hani said...

seronoknyer!! macam teringin nk join.. :)

Niena Pengembara Ilahi said...

seronok ~
erm, kami kt sni slalu ada aktiviti dgn OKU kt Ppdk km terendak

fuad ansari said...

sayu hati tgk mereka.. golongan istemewa yg riang dan ceria di dunia dan akhirat..

best gak main teka2 ni..ermmm... mungkinkah cik zia yg berbaju kurung hijau?? (kalau salah takpe kan.. at least, akan dapat tau jawapan yg betul kan.. ) (",)

emieysandra said...

good job dear! ehehe..dh habis eh pdk? xsume org ade peluang & ade keupayaan utk berbakti camni. teruskan... :)

angah arie said...

salam.. terima kasih TH dan yang terlihat..
mereka menadah mimpi dengan kemurnian kalian..

moga kalian mengupas bawang selapis demi selapis.. indah tak habis..

selamat ya Melangkah Ke Sana..
Ke Sana TUH..

Titisan Hujan said...

alhamdulillah..program ni dpt djayakan dgn baik even penat.tp berbaloi.

terima kasih smua ^^,



wagheh - dasat bro difikut tuh.muehehe

samad - ada yg bsari ke lam pic tu???



sbnarnya TH sebalik tabir je.dpn2 ni pemalu sikit.kih kih kih

HAdira Kifly said...

Wow, seronoknye kalau dapat join lagi aktiviti maacam ni . . huhu . .
(~_~)/



Semoga waktu membawa mereka meredah mimpi yang terus nyata Di Sana dan Ke Sana . . .



p/s: asal gambar kak TH sikit je ? huhu