Followers

Tuesday, October 4, 2011

::lepas ni nak cakap tak tahu lagi ke???::

"Bila kita mati?"

Tak tahu..

"tettt...jawapan anda salah."
haaaa?? betullah tak tahu.

"jawapannya, bila-bila masa sahaja"
bila-bila masa tu bukan ke tak tahu?

"kalau kita jawab tak tahu, mungkin kita akan rasa lambat lagi ia akan tiba tapi tak pasti bila. cuba kalau kita kata "bila-bila masa sahaja", tentu kita akan lebih bersedia kan? Bersedia untuk menghadapi kematian"






p/s: menghabiskan masa bersama insan istimewa terasa diri ini sangat kerdil

22 comments:

emieysandra said...

ermm..bila-bila masa sje kan :)

Afida Anuar said...

entah2 seminit lagi, atau sejam lagi..... atau besok.. atau lusa... ya Allah...

Waqheh said...

sentiasa mengingati mati adalah sangat dituntut, agar kita lebih sedar akan kematian dan berusaha kearah kebaikan beriman dan beramal..

Pocket said...

tu soalan ejen penjual insuran or ejen wasiat tuu :D

saya cello191 said...

a'ah...btol jugak~~

a.samad jaafar said...

ya.. saya selalu ingat.. mati itu bila-bila masa saja.. cuma mohon kepada Allah moga saya sempat bertaubat..

HEROICzero said...

wahh jauh beza rupa nya jawapan tu !

anamizu said...

ANYTIME..
anytime :)




luv,
cik ana :)

Tukang Karut said...

terkesima...

ORLANDO AHMAD said...

insaf

delarocha said...

anytime

ZORA said...

sentiasa bersedia....

ekabukanmakcikkau. said...

kawan aku ingat semalam dia nak mati dah ghupenye hidup lagi ini hari . hermmm -..-

Mr iz said...

terima kasih zia mengingatkan...

fuad ansari said...

thanks zia atas perkongsian yg menarik ni.. (",)

kalau orang tanya..

"Bila kita mati?"

Saya suka jawab, kejap lagi.. tak lama dah..
(sesuai dengan dunia yg bersifat sekejap..kalaupun sempat hidup 60-70 tahun, sangatlah sekejap jika dibandingkan dengan kehidupan akhirat..)

Ayu Azuri said...

mati . . .

ghost writer said...

sejuk jer liang roma aku,TH.

zati embong said...

a ah,mksud yg lain. O.o

Hans said...

betul2
kena sentiasa bersedia

DuniakuAbstrak said...

tqvm

intan.maisarah said...

betul juga tu.. bila bila masa..
mungkin saat kamu baca komen saya ini
saya sudah tiada

~SaL IjOu~ said...

jwpn muhasabah diri~