Followers

Tuesday, June 21, 2011

::ukhuwah ibarat untaian tasbih::

siapa sangka...dalam usiaku kini, aku baru kenal sedara belah mak iaitu sepupu mak dan keluarga. taaruf punye taaruf......tup2 bukan orang lain jugak. sepupu belah abah jugak sepupu mak aku nie..hadoiyaaa.

mak + sepupu
aku  + anak-anak sepupu mak = 2pupu la kn...haish..mana2 la.

tapi paling aku terharu...setelah 14 tahun tak dapat berjumpa dengan nenek sedara, cuti lepas aku dapat bertemu..alhamdulillah, masih sihat. masih cantik di mata aku. dicium pipinya walau aku tahu dia dah tak bpe cam aku...seingat aku last aku pergi umah nenek kat Thailand masa umur 8tahun..kecik lagi tu.

satu-satunya nenek sedara yang aku ada..semoga dipanjangkan umur

tika ini aku rasa beruntung sebab dapat kenal sedara mara yang tak penah kenal. ayat paling xley blah bila abang aku cakap kat sepupu baru die
"ni kalo gaduh,bertumbuk sesama kita pun memang tak tau sedara sendirik..."

satu rumah bising...gelak. mana tak nya memang tak kenal kan. bestnya family dari Pahang nie majoriti anak lelaki...famliy aku pun majoriti lelaki. memang meriah laaa..


kuarga dari Pahang dan Thailand (yg aweks bbju kurung tu sepupu2 dari Bachok)

 masa ni tak semua ada dalam gambar. al-maklum la lelaki nie payah sikit nak bagi kerjasama bila nak ambik gambar.bajet hensem la kot....

masa cuti ni jugak la berkumpulnya anak-anak angkat abah...al maklum la, aku sorang ja pompuan...jadi mereka ni la yang sering memeriahkan rumah bila kenduri kat rumah...kali ni semua dapat berkumpul bila abang num 4 aku kawin.
anak-anak abah 1 - yg buat peace, 2 - btudung hitam pakai spek, 3 - btudung coklat, 4 - btudung biru

yeahhh...ni la anak buah yang baru aku jumpa...da besar kot baru leh jumpa...tapi tak cukup lagi sorang..sorang lagi tak dapat balik cuti...tapi bercuti kat kedah..huhuhuh

zhafi pantang aciknya pegang kamera..trus posing, ammar nangis tidurnya diganggu.ehehehe


zhafi memang fotogeniklah...

p/s: semoga insan-insan ini semua sentiasa dalam lindungan..ukhuwah yang dibina tidak akan putus.insyallah.

19 comments:

Hanis MY said...

bestnyaaa bila jumpa keluarga dan berkumpul macam ni kan... tomeynyaa baby berdua tu geram tgk!

liyana said...

wah..btulla kak kan
mak selalu ckp..
kalu x knl sedaro maro..
tepoh bahu tepi jaley pun x kenal..hehe
time cti ni leh knal2 ngn sdare mare ngn x bpe knl..time blaja knl buku ngn kawan jer..huhu

Titisan Hujan said...

@Hanis MY

a ah.sgt best..comey cm aciknye la tu..ehehehe*perasan

@liyana

tau xpo..meme xskor la leh jpo.ado sore tu ngaji kt za'ba.ni bru tau kot.

JIJI YU said...

hehe..bile pulak le family aku leh cam ni..

JARI YANG TERBARAI said...

mcm gua ni lahir lambat, bulan ni je 3 orang anak sedara kawen, gua awet muda xpe kawen lambat hehehe... best kalo sedara mara ramai, x sunyi cuma kadang2 kalo terlampai ramai ade yg x kenal

Titisan Hujan said...

@JIJI YU

buat la hari kuarga
xpun jiji kawin cepat2 msti rmai yg bkumpullah

@JARI YANG TERBARAI

pksu lgi muda dri ank buah la ni erk...bl rmai sgt cmni la jdnya.xknl.huhuh

cikida said...

seronok tgok gathering nagn kaum keluarga..;)

emieysandra said...

ruginyer time ni, klu x msti ade yg k-5 bertudung pink, ehehe^^

Afida Anuar said...

kalau tak raya, kenduri kahwin, baru dapat berkumpul..heh~

mana satu cik titis hujan?err

Titisan Hujan said...

@cikida

tu la pasal.berangan nk buat hari kuarga plak nih

@emieysandra

tau xpe..xckup sorg yg btudung pink

Titisan Hujan said...

Afida Anuar

btol2..
cik TH??
yg ambk gmbr tu la TH.hahahaha

niena shopping2u said...

ma selalu marah kalo sedara sndiri xigt.. tpi kami dh jarang jmpa.masing2 dah besar...

ZORA said...

wahh..bnyak gak sedara mara th an..
ni kalo raya ni mesti best ni..meriah wo...

Mr iz said...

wah best tu dapat berkumpul ramai ramai... nak nak kalau yang jauh jauh tu dapat sekali berkumpul... nanti bole buat family gathering kot... wahhh dia boleh senyum la sambil tangkap gambar dia..ala comel nya sikecik ni..he he

ghost writer said...

aku masih berharap dapat berjumpa semua sekali famili sebelah bapa aku kat indonesia...masih ramai lagi yang tak jumpa..

Titisan Hujan said...

@niena shopping2u

ni bl cuti abah la yg plg suka bw kami kenal2 dgn sedara

@zora

uhh..bese ry la kena ry sengsorng.huhuhu

@Mr iZ

btol2..msti best
zhafi mmg pntang tengok kamera.nk nangis pun xjadi bl org nk take pic die.ehehehe

@ghost writer

da boleh la tu memulakan pencarian
t nk join sama.ehehehe

RepublicAku said...

zora-mr iz-ghostwriter


macam satu geng lak...keh3


tolong kirim salam sayang kepada yg belum bernikah sahaja yer..keh3

Titisan Hujan said...

hahahaah..

a ah kn.bru perasan.
wokey...termasuk jgk la ai ni.hohohoh

zati embong said...

hihi,alala comelnya bt muka tgk cam.hihi

besarnya family.best je kan dapat jumpa sedara2 yg sebelum ni xpernah kenal.