Followers

Wednesday, June 22, 2011

:: kita sedar tak ::


sepanjang hidup ni
kita sedar tak?
telah berapa ramai yang datang dalam hidup kita?
kita sedar tak?
telah berapa ramai yang pergi dalam hidup kita?

tidak kisah la berapa ramai yang datang
tidak kisah la berapa ramai yang pergi

tapi sedarkah...
kita juga adalah salah seorang yang datang
kita juga adalah salah seorang yang pergi

namun...
adakah datangnya itu memberikan kesan 
adakah perginya itu memberikan kesan

walau sedetik cuma hadir kita
moga itu yang memberikan seribu makna 
walau perginya kita
moga itu memberikan seribu makna


p/s: dah lama aku renung...ramai sangat yang datang dan pergi dalam hidup aku. tapi berapa ramai yang memberikan makna dalam hidup aku? dan aku?? harapnya memberikan makna yang positif pada insan yang pernah aku hadir dan pergi dalam hidupnya.

22 comments:

delarocha said...

ermm, betul jugak... ada yg singgah sekejap dalam hidup ini tanpa sebarang manfaat.

Titisan Hujan said...

tu la...
dan ada jugak yg sekejap tu mberikan makna

liyana said...

hmm..btul..
tersedar lps bce entry ni..
semoga kita hidup ini mmberi mnfaat kpd org lain..insyaALLAH..
nice entry

Afida Anuar said...

selalu gak terfikir...akak ni, bawa manfaat dak kat orang2 sekeliling walau sedikit? Allah, kalau takde langsung manfaat, ruginyer hidup ni....

tqaroslan said...

walau sedetik cuma hadir kita
moga memberi kesan seribu makna..
teruskan berdakwah..
islam pasti akan menang..

Nasriq said...

ada la dua tiga orang yang datang dan pergi tapi dikenang sampai la ni...

Titisan Hujan said...

@liyana

inyallah.mudah2an.

@afida anuar

takut jugak..takut tidak memberi sebarang manfaat tuk org lain.huhuhu
hrp ada la makna walau sedikit

@tqaroslan

sama2 la kita..insyallah islam akan menang

taliff said...

Berikan yang terbaik buat dierang...maksud saya kenangan baik...tapi kenangan baik nie selalu susah nak dierang nak ingat...huhuhu...ikhlas jer...Demi Allah...

Titisan Hujan said...

Nasriq

mmg meninggalkan kesan dlm hidup TK tu kn

Titisan Hujan said...

taliff

cmtu la..ikhlas demi Allah
tp bila dh nama kngan ni..mesti akan dikenang lah.

Kisah Hati said...

ramai yang datang dan pergi... aku juga begitu... masuk dan keluar dari hidup mereka... semoga aku ada bawak makna dalam hati mereka itu... :)

Mr iz said...

kata kata bail ni... redha dengan apa yang datang dan pergi itu... hargailah apa yang datang dan pergi itu kerana semuanya ada sebab terbaik untuknya....
jadilah antara yang terbaik untuk segalanya... kerana kenagan itu akan tetap bersama...

emieysandra said...

tp mmg adat la kn, hitam ada putih..positif mahupun negatif. xde yg sempurna, klu pun dtg sbg positif pd die akan positif pd sume org gak. mybe negatif juz my opinion ;)

p/s : rindu, lme xjumpe.hak3 ;p

niena shopping2u said...

menarik, terkadang terfikir begitu.. adakah sy ni memberi makna dlm hidup org.. erm..

Titisan Hujan said...

@kisah hati

itulah yg diharapkan

@mr iz

btullah..
nk yg terbaik
buat yg terbaik
utk yg terbaik

@emieysandra

tu la..lumrah hidup.tp seboleh2nya memberikan manfaat wlau sekejap.

rindu sama kamu juga...bl dpt jmpe ni???

@niena shopping2u

insyallah..ada makna walau sedikit sekalipun

Hanis MY said...

betul tu...yg mana indah jadikan kenangan semoga kehadiran kita ni mampu meninggalkan sesuatu yang bermakna buat seseorang... hari ni rasa feeling2 gitu....

kokser kokdam said...

bagus..

kene sentiasa muhasabah..

ape manfaat yg dapat diberikan kpd org lain hari nih..?

ieda said...

apa yg paling akak sedar usia akak dah meningkat layiee .. kenapa kita x selalu muda ?? kerana mengigati mati itu perlu dlm kehidupan ini .. :)

RepublicAku said...

jujur dalam kehidupan iklas dengan semua bala bencana...

HEROICzero said...

*diam*

*fikir*

*diam*

betul juga. sigh~

shameel Iskandar said...

merenung dan memikirkan org2 yg dtg dan pergi dari kita akan mengajar kira seribu erti dan sejuta makna. erti hidup dan makna mati.

ghost writer said...

dan aku berfikir sama untuk menyadarkan aku tentang kesannya hal-hal itu.