Followers

Tuesday, June 14, 2011

:: berbaju putih dan berkain biru ::

telah jauh rupanya melangkah....baru tersedar yang aku telah lama tidak berpaling ke belakang....di pagi yang dingin hari ini aku rindu kisah aku dulu...

pepagi mak bising-bising suh kami adik beradik bangun mandi. kena pegi sekolah...
dan hari ini aku merasa kembali suasana yang telah lama ditinggalkan. maksu kat dapur bising-bising duk kejutkan adik-adik sepupu aku yang punye la liat nak bangun...aku masa ni pun tengah syok lagi berlingkar dlm selimut. sejukk...tetibe nama ni pun disebut...
haiyaakkk...bukan membebel tapi siap cakap "tgk kak nur , dlu die rajin p sekolah tu yg boleh berjaya skg ni..cube la ikut contoh die."

huuhh..xsangka aku dijadikan sebagai teladan...alhamdulillah, aku kalo boleh nak semua adik-adik sepupu aku berjaya. tapi aku ni xde la berjaya lagi pun, tengah berusaha lagi ni tuk berjaya.

pepagi aku dah kua..nak balik umah. satu malam dapat tidur kat umah maksu pun jadi lah...terubat rindu.

masa duk kat tepi jalan, tengok adik-adik ke sekolah..alahai rindu betul nak pakai seragam sekolah..
mesti best kan kalo dapat p sekolah tapi tak yah belajar. juz nak jpe kawan-kawan je..ehehehehe.duk lepak-lepak dengan kawan-kawan, bergurau senda, tidur dalam kelas...whoaaaaa, syoknye.


tapi semua tu da tinggal kenangan...
kini semua membawa haluan masing-masing. mengejar cita-cita. pape pun alhmdulillah ukhuwah antara kawan-kawan masa sekolah dlu masih lagi utuh hingga sekarang. sesibuk mana pun tetap berhubung.


p/s: dunia aku dengan sekolah sampai mati sebenarnya. tapi betul-betul rindu nak pakai baju putih dengan kain biru tu..huhuhuh

11 comments:

emieysandra said...

yup..rindu sgt zman sekolah dulu bile tgk adik2 bgn bersiap ;)

Nasriq said...

zaman sekolah yang sangat nakal dan tak terkawal... huhu...

blog-tips-kurus said...

saye pernah jadi 'peng-awas' sekolah. so baju pon biru. hehe!

Titisan Hujan said...

@emieysandra

kite adk pn da kt uni. rindu btol zmn sek

@Nasriq

nakal jgk la tp xthalang bl status pengawas

@blog-tips-kurus

hohoho...ni pn pgawas jgk tp jrg nk pkai bj pgawas.

JARI YANG TERBARAI said...

gua dulu-dulu masuk tingkatan 6, teruk kena kutuk pasal kena pakai baju skolah balik... bila pikir2 skang ni gua rasa beruntung gak pasal 'extend' masa dapat pakai baju skolah lama sikit dari orang lain... awet muda plak rasanyer hahaha

HEROICzero said...

dulu rsa nya x suka pun sekolah ni. penat.

bila dah beso2, rasa nya sekolah yg paling relaks sekali.


aaahh~ =)

Republic Aku said...

teringat aku dahulu dgn seorang pakcik....kau nanti rindu sangat dgn sekolah!...aku bukan sahaja rindu ke sekolah kalau boleh nak kebelakang semuala!

liyana said...

ayuh kembali ke sekolah..hehe..btul..dulu mls nk g sekolah..tp skang rasenye skolahla tmpt yg best

shameel Iskandar said...

zaman sekolah sgt indah utk dikenang. syukur kpd Allah, dgn menjadi guru saya dapat kembali ke sekolah walaupun bkn sebagai pelajar tapi sbagai pengajar.

Titisan Hujan said...

@JARI YANG TERBARAI

smua tlah diatur dgn baik. kite je yg tak tau kn
^^,

@HEROICzero

kikiki..betoi2.tp skg ni dua2 bt.blaja dan keje

Titisan Hujan said...

@Republic Aku

whoaaa..kalo* dpt diundurkan masa. nk ke sekolah blik

@liyana

tu la pasal...rindu kn zmn sek

@shameel Iskandar

hurm..sama la kita. seumur hidup disekolah laaa