Followers

Wednesday, May 25, 2011

::bila Azan berkumandang::

dah lama sebenarnya duk perhati..
duk melihat...dan mencuba mentafsir....


haaaa..ade 3-6 ekor anjing yg comel dan besar kt umah coklat tu

tapi kali ni aku tak berjalan. aku hanya duduk    (BerjalanMelihatdanMentafsir)
aku hanya duduk di kat meja stdy nie...dengan langsir diselak
tingkap terbuka...
terkadang tingkap ni tak pernah ditutup.........sebab banyak benda aku boleh lihat.
sebab aku tak mahu terlepas..
tadi dapat tengok burung merpati terbang kat tingkap..
2 3 hari lepas pun ade burung yang singgah kat tingkap..
tapi burung tu tak perasan pun aku ada time tu duk nengok..ehehehe....comel betol

tapi yang aku tertanya-tanya ni
tak lain dan tak bukan ialah kenapa tiap kali azan berkumandang..
mesti anjing-anjing peliharaan jiran depan bilik aku ni akan menyalak?
kenapa ya? ada sesape leh gtau?



p/s:sejak pindah bilik baru,inilah rutin aku tiap kali menanti waktu..selain dengar azan mesti akan disusuli salakan anjing..tertanya-tanya..........................garis melengkung dah makin banyak dalam kepala otak ni (-_-!!)

24 comments:

Ibnbakr said...

Salam..
Saya google td..boleh baca di forum iluvislam..

http://komuniti.iluvislam.com/topic/14219-kenapa-anjing-menyalak-ketika-azan-berkumandang/

liyana said...

hmm,,nape eh?/

delarocha said...

anjing tu nampak 'sesuatu' ke?

fuad ansari said...

Salam..

Anjing nampak syaitan lari bertempiaran.. (",)

Nasriq said...

tak tahu la pulak... patik kurang arif dalam hal hal begini...

Mr iz said...

saya pun kurang arif pasal ni... he he he

HEROICzero said...

persoalan kamu buat aku mencari jawapan.

nice.

=)

Kakzakie said...

Anjing dan syaitan akan bertempiaran bila terdengar suara azan. Sayangnya ramai manusia yg tahu tapi tak hormat azan. Rugi....

Mila Ahmad said...

rasenyer anjing nampak syaitan lari bertempiaran bila azan berkumandang...suka sgt tgk keindahan matahari terbenam subhanallah...lagu kamu nie sedap lah...tenang je ati dgr ;)

Hanis MY said...

hurm kenapa eh...

ZORA said...

anjing 2 nmpak hntu kot..huhu..:)

emieysandra said...

bukan time azan je..tgh mlm lagi r, urmm..byk sgt kot 'benda' tu kt sini~

menusuk hati said...

syaitan lari n si pelaung azan ikhlas masa laungkan azan..bukan nak show off suara sedap..pendapat tanpa rujukan semata2

LeeAneem said...

mungkin anjing tu menjawab setiap kalimah azan yg dilaungkan.bukankah kita juga disunatkan menjawabnyer.....
anjing juga makhluk ALLAH kan.....

DuniakuAbstrak said...

persoalan yang menyedarkan =)

Huszaini said...

betul kot ada syaitan berkeliaran lari tu bila dengar azan..

Titisan Hujan said...

Ibnbakr

tme kasih atas perkongsian link tu.sgt2 mbantu ^^,

Titisan Hujan said...

liyana

t akak cuba bt entry tbaru sal soklan ni

Titisan Hujan said...

@delarocha

a ah.lepas bc link yg Ibnbakr bg

@fuad ansari
btul laa..lepas bc link Ibnbakr bg ^^,

Titisan Hujan said...

@Nasriq . Mr Iz

tu la..mmg xarif sgt sal ni.da lma tertanya2.tp dh jpe jwpn dri link Ibnbakr tu ^^,

Titisan Hujan said...

@Kakzakie

tu la..time tu la sibok dk bt mende len.nk jwb azan je pn *tkdg diri ni pn cmtu gk..berdosanya (-_-!!)

@Mila Ahmad
hri2 leh tgk mthari terbenam kt bilik ni...lagu dri unique.smbil mbaca smbil selawat ke atas Nabi saw

Titisan Hujan said...

@Hanis MY

sbb nmpak syaitan la akak.kt bru tau

@zora

dan seangkatan dgn nya..eheheh

@emieysandra
mende tu byk sbb kt kat cni yg bmasalah...

Titisan Hujan said...

@menusuk hati
a ah..slh satu jgk tu

@LeeAneem

tu la..haiwan pn ada cra nya jgk kn...tp kt ni yg xreti nk jwb n hormat azan

@DuniakuAbstrak

kdg2 perkara yg dianggap simple tu sbnrnya byk bg ptunjuk.tp kt ni sllunya tak sedar kn~~

Titisan Hujan said...

Huszaini

a ah...syaitan ms tu lari sbb takut dgr azan