Followers

Wednesday, March 16, 2011

:: abg dlm kete vS si berbaju biru ::


~~Aku Bukan Malaikat~~ semalam bru je beli novel ni....alhamdulillah habis jugak baca even sambil-sambil buat asgmt. Nama je tengah bercuti, tapi asement tetap jalan..dalam kesendirian ni, terasa bosan jugak. bis mana keindahannye?? ramai plak yang tanya aku dimana keindahan dalam kesendirian tu bila aku sering mengucapkannya dan dijadikan status pada fb "dalam kesendirian itu ada keindahan"...

hurm...ntah la, aku sendiri tak tau nk xplain cmne. tapi bagi aku memang ada keindahannya....
tambahan pula, dalam bercuti ni aku memang sendiri pun. tiada siapa di rumah...(sampaikan rasa menyesal menghabiskan duit  beli tiket tuk balik..kalau tak balik terperap kat bilik pun sama je...) makan minum pun mana yang ada je la..tidak rajin mencuba resepi baru sebab tak de sape yang merasa..hukhukhuk.......

keluar semalam pun sendiri..bila diganggu oleh remaja-remaja tepi jalan rasa cuak plak...maklum, dah lama tak berada dalam kelompok lelaki...lepas tu terjumpa sorang insan yang istimewa ni..sorang perempuan terencat akal berbaju biru..tiada siapa hiraukan dia. berjalan sensorang di tengah jalan..menghalang kereta pulak tu..

aku tengok dia..then aku senyum kat dia........(aku tidak akan pernah menghina apatah lagi memandang hina..prinsip yg cuba ditanam dalam diri sekian lama)
aku rasa senyum aku ni biasa je kot,
suddenly..cess..spekim plak
dia berhenti jalan..alamak~~tenung tajam je kat aku..

"woii..jalan kat tepi boleh tak!!!! aku nak lalu ni!!!"
haish......terkejut den bila ada org menjerit


hurm..agak kurang ajar disini,
abang dalam kete tuh melaung kat si dia yang berbaju biru (mesti korang ingat si berbaju biru ni melaung kat aku kan...bukan2x...tapi pengguna jalan raya"abg dlm kete" yg perlu diajar kerana kurang diajar lagi tu)

Berjalan..Melihat..dan Mentafsir kejap~~~~

aku rasa la kan..kalo la si berbaju biru ni putih melepak, seksi lagi tuuu, jalan kat tengah jalan..aku berani jamin abg dlm kete xde nye nak sOund bagai nak rak cmtu...sape setuju????

(bukan nak menghina si berbaju biru tau!!)

mungkin sebaliknya akan terjadi kan??
fikir-fikirkan lah.......

p/s: aku sebenarnya nak post mende len,tapi len plak jadi..hik hik hik...........by da way, Jangan pernah Menghina apatah lagi Memandang Hina...kita kat planet bumi  ni sama je.hanya makhluk Allah. yang membezakan kita hanyalah iman dan takwa....chOw lu.....adiOs amigOs....

5 comments:

Mr iz said...

wah cik kata kata akhir tu benar benar menusuk kalbu la...jangan pernah menghina apatah lagi memandang hina.. yang membezakan kita hanyalah iman dan takwa....he he he ... bagus la cik zia ni...he he he he... caya lu la beb...he he he

Titisan Hujan said...

waaa.xtauhuhu~~~
tu yg kna sllu bersangka baik kn
heheheh

sekamar rindu said...

salam....

tak baik abg dalam kate tu..kata mcm tu....

Titisan Hujan said...

wslm..hurm, tu la yg ana dgr ms tu

Titisan Hujan said...

wslm..hurm, tu la yg ana dgr ms tu