Followers

Tuesday, March 15, 2011

:: nak jadi anak yang baik ::

gemersik angin di peluput malam,membuat aku berfikir sejenak.
jari jemari yang tadi asyik menari-nari di atas petak-petak aksara tetiba terhenti.satu keluhan yang tiada tersengaja sedikit kedengaran.sepi..terasa kosong jiwa ini.dan kini masih lagi sendiri.inginkan teman tapi benak masih lagi membentak...
+ engkau masih belum layak untuk ditemani
"tapi kenapa??"
+apakah dirimu cukup sempurna untuk bertanggungjawab pada mereka?
"mereka?siapa?"
+argh....memang engkau tidak layak.MEREKA.ya..mereka.tapi....masih engkau tidak mengerti apa yang aku maksudkan
"apakah engkau maksudkan kedua orang tua aku?"
+hahaha...sedarkah apa yang telah kau lakukan pada mereka?
"aku tahu...tapi kau tidak tahu.........tersayat pilu hati ini bagai terus diguris.hati ini juga punya darah merah..sama seperti kamu.bisa sembuh tapi tetap meninggalkan parut..

tahu kah kamu...dasar hati yang entah dimana dasarnya,entah dimana sempadannya... seringkali bercita-cita untuk menjadi anak yang baik. bukan tidak terbang tinggi,tapi aku seringkali terjatuh.sakit bila jatuh.tapi aku gagahkan jua sayap cita-cita ini untuk mengapai puncak buat mereka. namun.....

aku sering tertewas..
aku sering tersadung...
perit sendiri jua yang merasa...tiada yang mengerti
hati sering terduga,menduga,diduga..
setiap langkah,setiap detik...makin menghampiri untuk berjumpa kalian
makin teguh sayap ini mengibar.....
makin mendekat..makin terduga oleh ribut sang nafsu amarah...
kemana sabar menghilang tika diperlukan??
lantas diam menemani....

hati kecilku...
tahukah kenapa masih merasa sepi?
hati kecilku sepi kerana diri ini yang memilih untuk menjauh...
namun..akanku kibarkan sayap kecil ini untuk terus terbang tinggi
mencapai puncak buat mereka

yaa!!!nak jadi anak yang baik.
Ganbate TH!!!

p/s: nak jadi anak yang baik bukan senang kan??ah...ala...sekecil-kecil perkataan begini pun DERHAKA namanya..jum sama-sama kita teruskan cita-cita jadi anak yang baik.

aku yang berdosa.......hormon oh hormon tiroksina ,tolong jgn meragam lagik

5 comments:

khaifaiz said...

niat yg baik pasti akan dipermudahkan nanti.. yg penting usaha utk capai niat itu

Mr iz said...

ye cik jd lah anak yang baik.... memang susah nak jd anak yang sebaik baik nye buat kedua ibu bapa kita... cukup dengan membuat mereka gembira dan tertawa... sudah cukup untuk mereka menghargai... bg mereka tiada yang lebih bermakna .... melihat anak mereka bahagia, gembira dan berjaya... sudah memadai buat mereka....

Titisan Hujan said...

en Khai - aminn..insyallah.kebosanan sebenarnya sendirian d rumah...hadoii

Mr Iz - "....bahagia,gembira dan berjaya..sudah memadai buat mereka"...cmtu eh?memilih utk bjaya dhlu lah cmni..hik hik hik

Mr iz said...

ye cik zia - he he he pilihan yang tepat dan tidak tersasar sama sekali.... tp amik package lg untung kot...he he he

Titisan Hujan said...

hohoho...mmg untung, tp cara untuk mbuat keuntungan tu...alahai......cik zia ni turun naik je sikapnye.al maklum tidak sempurna.hormon xmenentu ni lg la.dh jenuh dgn appoitment.