Followers

Saturday, December 18, 2010

Aku meminta kepada Allah





Apabilaku Meminta…
Aku meminta kepada Allah,
Untuk menghadiahkanku kesamaran,
Allah menjawab tidak!
Kesamaran adalah hasil daripada kesulitan…
Itu tidak dihadiahkan tapi harus dipelajari…


Aku meminta kepada Allah,
Untuk menghadiahkanku kebahagiaan,
Allah menjawab tidak!
Kebahagiaan adalah bergantung padamu,


Aku meminta kepada Allah,
Untuk menjauhkanku penderitaan,
Allah menjawab tidak!
Penderitaan menjauhkanmu daripada
Perhatian duniawi dan membuatkanmu
dekat padaKu…


Aku meminta kepada Allah,
Untuk menumbuhkan rohku…
Allah menjawab tidak!
Kau harus menumbuhkannya sendiri ,
Tetapi Aku akan memangkas untuk
membuatmu berbuah…


Aku meminta kepada Allah kepada segala hal,
Sehingga aku dapat menikmati hidup,
Allah menjawab tidak!
Aku akan memberi hidup sehingga kau dapat
menikmati segala hal…


Aku meminta kepada Allah,
Membantuku mengasihi orang lain ,
Sepertimana Engkau mengasihiku …
Allah menjawab… Akhirnya engkau menegerti,
Hari ini adalah milikmu,
Jangan sia-siakan,
Bagi dunia, kamu mungkin hanyalah seorang,
Tetapi bagi seseorang kamu adalah dunianya…


KITA HAMBANYA DISISI DIA…
KITA DISISI ALLAH S.W.T.
DIPERKENANKAN DOANYA KETIKA DIDUNIA
DENGAN DIBERIKAN APA SAJA HAYATNYA,
DOANYA SUDAH DIPERKENANKAN,
TETAPI HAJATNYA ITU DISIMPAN ,
ALLAH AKAN BERIKANNYA DI AKHIRAT KELAK…
DOA SUDAH DIPERKENANKAN,
TETAPI BUKAN DENGAN DIBERI APA SAJA YANG
DIMINTA…
TETAPI DENGAN CARA DISELAMATKAN DIRINYA
DARI BALA BENCANA…

No comments: