Followers

Tuesday, July 16, 2013

kematian dan kelahiran

hmm...hari ni banyak sangat dapat berita sedih dan berita gembira.
yang berita gembiranya ada rakan sekerja dah pun bersalin. dapat anak perempuan..seronokkan. aku pula terlebih xsaited hari ni..sampai sibok pula air mata ni nak mengalir.gembira punya pasal..even baru kenal dengan rakan sekerja tapi keakraban tu dah terasa. masa dia tengah sarat suka tengok perut dia. comel. maklum masa aku preggy dulu memang tak macam preggy pn. perut tak memboyot macam ibu-ibu mengandung yang lain.

dan ada juga sedang menunggu detik-detik untuk bersalin ni...Ya Allah semoga sahabat-sahabatku dipermudahkan dan diberi kekuatan menghadapi segalanya.

pada hari ini juga sahabatku telah kehilangan ahli keluarganya. seorang tu kehilangan kakak. dan meninggalkan 2 org anak. suaminya baru tahun lepas meninggal..kesian anak-anak mereka. sedih bila tahu berita kematian akaknya.

dan kawan baik aku juga telah kehilangan ayahnya kerana sakit jantung. tak sempat nak operate sebab masih mengumpul dana. Allahu Rabbi....kekuasaan Allah. DariNya kita datang kepadaNya kita pulang.


betullah kata Salahuddin...setiap yang hidup pasti akan mati

8 comments:

Nurzakiah Hanum said...

betul dan kita x leh lari setiap yag hidup pasti akan mati

the malay male said...

dugaan hidup

Waqheh said...

mati itu pasti..dan kehidupan selepas mati adalah kehidupan yang abadi..

ainnoraini said...

alfatihah...
setiap org akan 'pergi' juga...

Tukang Karut said...

mati itu pasti...

khairul hassan said...

satu saat takkan terlepas dr maut

Pembunuh Tanpa Bayang : said...

ujian bulan ramadhan..moga mereka kuat untuk menempuhinya.

apa khabar?
harapanya sihat lama sudah tidak singgah ke sini.

aizamia3 said...

ketika kita bergembira.. ingatlah pada mereka yang sedang berduka.