Followers

Tuesday, July 10, 2012

keutamaan seorang lelaki

kebanyakkan lelaki lebih mengutamakan 
LOGIKA daripada PERASAAN
andai BAHAGIA dia akan BERTAHAN, 
 tetapi kalau TERLUKA dia akan TINGGALKAN.





p/s: terbaca satu statement seorang lelaki..adakah betul ini semua???jika betul, sungguh unik kalian kaum ADAM. kental!!!

p/s: apa komen anda wahai para blogger LELAKI diluar sana yer? pape pun ni soalan terbuka. sesape pun boleh jawab.  bukan pe, rasa sangat menarik statement ini. bernilai sungguh rasanya


15 comments:

Tukang Karut said...

tak terfikir lak...

the malay male said...

mungkin benar... sebab lelaki tidak terlalu beremosi dalam membuat keputusan.

Tinta Lana said...

Salam.

Urm..tak sure plak..tpi dalam sstgh situasi, ada kebenarannya statement ni.

Tapi, bila terluka, dan meninggalkan tu, terpakai juga pada kaum Hawa.

Tgk jenis org juga kan ^_^ Ada je lelaki yg emo apa. heh3

Uncle Jonni said...

hmmmm... perangai manusia lain2... x sama... ada yg begitu dan ada yg tidak... huhuhuhuhu

liyana said...

pernah terbce..mmg lelaki lbih kpd logika..
wanita kpd emosi..hmm

Muttallif said...

no komen...

ghost writer said...

aku setuju. aku percaya. dan aku alami.

Mutiara Bernilai said...

erk, sy perempuan. boleh komen ke? aha

Titisan Hujan said...

TK - kena la pikir2 kn TK.hihihi

the malay male - itulah bezanya lelaki dan perempuan

Titisan Hujan said...

tinta lana - eheheh..betul.bergantung pada seseorang jugak kan.dan emo juga sume ada cuma cara mengawal tu, kelihatannya lelaki lagi baik

uncle jonni - itu pasal ada perumpamaan rambut sama hitam tapi hati lain.betul x uncle??

Titisan Hujan said...

liyana - itulah..uniknya manusia

mutaliff - ^__^

ghost writer - yer..aku tahu itu

mutiara bernilai - ahah...mestilah boleh!

a.samad jaafar said...

salam geng!

saya bukan dlm kelompok itu.. logika dan perasaan harus sejalan dan seimbang.. hakikat hidup bukan hanya mengharapkan bahagia.. hidup adalah juga tanggung jawab...

t kasih krn masih menjenguk saya.. itu tanda teman yg setia.. saya menghargainya.. sangat !

cik marikh said...

lain orang lain sikapnya...subjektif.

abiwan said...

lebih berfikir logik ..

Jamal Ali said...

Ada benar.

Satu lagi, jika dia (lelaki) terluka, dia lebih gemar untuk memendamkan sahaja perasaan itu.

Bertambah dan ditambah.

Kelak (hati-hati), perasaan (luka) itu akan kelaur ibarat gunung berapi pendam.

Dan itu adalah satu situasi yang menakutkan.

p/s: Saya sudah pernah rasainya (walaupun saya ini lelaki). Huhuhu...