Followers

Wednesday, June 27, 2012

hati-hati dalam menjaga hati

"mengecilkan hati orang adalah berdosa
berkecil hati juga adalah berdosa
tetapi lebih besar dosanya jika kita berkecil hati"




aku terasa penat menjaga hati-hati mereka...tapi untuk aku berkecil hati mungkin tidak lagi. aku redha. itulah ujian untuk aku.itulah tanda Allah kasih akan aku.


pelik sungguh dengan manusia-manusia sekitar aku yang suka mengambil berat pada suatu perkara yang tak penting pun. kenapa la nak susahkan diri kan.hmmm...sekarang fokus pada setiap projek yang dirancang dan siapkan tesis aku.





p/s:kesibukan sekarang membuatkan aku jarang hapdate blog pe tah lagi nak jenjalan jenguk blog kengkawan.huhuhuhu

5 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang said...

dengar-dengar sudah mendirikan masjid ya?

moga kekeal bahagia hingga akhir hayat...ameen =)

ankeljonni said...

owh... aku selalu mengguris hati rakan2 ku ketika bergurau... hmmm... huhuhu

Muttallif said...

Semakin umur meningkat, semakin sensetif kita terhadap sesuatu perkara. Terkadang walaupun pada perkara kecil yang boleh menyebabkan kita berkecil hati.

Tapi, berkecil hati juga mendatangkan dosa, jadi yang pentinglebih baik kita bersabar dan terima dengan redha.

blog-tips-kurus said...

kecik hati sebab kita selalu harap si dia lebih memahami..

NasQ said...

hati aku besar sekarang ni...