Followers

Sunday, May 20, 2012

manusia akan berkeras apabila mereka terancam




"manusia akan berkeras apabila mereka terancam," 
"dan keadaan itu dicipta oleh budaya kita selama ini. Sama juga dengan apa yang ekonomi lakukan kepada kita. Sehinggakan orang yang mempunyai pekerjaan tetap dalam ekonomi kita selalu berasa terancam, kerana bimbang akan kehilangan pekerjaannya. Lalu apabila kamu terancam, kamu akan mencari jalan keluar bagi menyelamatkan diri kamu. Kamu mula menjadikan duit sebagai Tuhan. Ini adalah sebahagian daripada budaya."






sumber:TWM




p/s : aku akan bersederhana saja untuk majlis itu nanti

13 comments:

delarocha said...

indeed

-eim- said...

bsederhana lg baek. utamakn yg wajib...^^

HAdira Kifly said...

Tak sabar nak tunggu minggu depan.... hehehehe ;P

Gen2Merah said...

mmg tidak di nafikan lagi....

dill said...

saye pun cadang nak buat simple2 je :)

dill.

fuad ansari said...

dari kecil sudah diberitahu Allah swt sebagai tuhan.. masih juga mahu bertuhankan duit.. pelik jugak kan..

baguslah, bersederhana itulah yg lebih baik..

cuma itulah, bila ia melibatkan ramai orang, kadang2 bersederhana itu pun menjadi sukar...

budaya oh budaya... kenapalah kamu tidak mengikut ajaran Islam.. (",)

Tukang Karut said...

angguk tanda setuju...

sis92 said...

tak berapa faham entri ni huhu
em tap duit sebagai tuhan itu tak patut diamalkan. haip2.. :)

khaifaiz said...

majlis apa plak ek? hehehe

Titisan Hujan said...

delarocha - ^_^

-eim- betui-betui

hadira kifly - aha...xsabar ea?akak lg la tak sabar.kekeke

Gen2Merah - realiti skg kn

dill - ouh bila tarikhnya???

Titisan Hujan said...

fuad ansari - itu la masalahnya ustaz..bila dh budaya,payah betui nak ikut garis islam dah tetapkan

TK - tak setuju pun kena buat-buat setuju oke!

sis92 - hmm..budaya sekarang lebih diutamakan dik.itulah maksud entri tu

khaifaiz - cube teka majlis pe tu

blog-tips-kurus said...

mesti nak kawen ni. tahniah!! :-)

SI GADIS AYU ADRIANA said...

bersederana lebih baik..:)