Followers

Monday, April 16, 2012

roh kecil mahu pulang

sendiri melangut...mata terus menghala ke depan...gelap.kelihatan cuma lip lap lip lap bintang
menjenguk ke bawah...
alahai, bila la sang ratu tak sibuk ni? sudah terlalu lama aku terkurung di dalam perut sang ratu ni. terlalu banyakkah roh-roh manusia yang perlu diuruskan sehingga terlalu lama aku terperuk di sini.

aku mahu keluar dan turun ke bumi. cepatlah wahai si bulan. hantarlah aku ke bumi. aku adalah roh kecil yang mahu ke Antartik.
aku adalah roh kecil Mitch....walau Mitch telah lama meninggal. tapi aku adalah roh kecilnya yang sentiasa hidup.aku mahu menyelinap masuk ke dalam sesuatu yang baru lahir. tapi..adakah yang sudi?

tidak mengapalah kalau tiada yang sudi...aku akan terus berehat di langit, di dalam perut semangat sang ratu. dan aku akan terus menunggu sehingga bulan menghantar aku kembali ke bumi.




*kadang-kadang, kata mereka - bulan terlalu sibuk dengan urusan roh-roh dunia, maka ia hilang dari langit. sebab itulah kita ada malam-malam tanpa bulan. tetapi akhirnya bulan akan kembali muncul
















p/s: entah apa yang aku melalut tetime nih.. kena pula hujan.tak de ke orang nak join main hujan???lama tol tak men hujan.

11 comments:

Muttallif said...

atas tu nukilan ciptaan atau sebuah cerita?

Titisan Hujan said...

ntah la...merapu meraban.pengaruh luar terlalu byk

hihihi

ainnoraini said...

Singgah dan tumpang baca...
Selamat malam...

SumBody Me.. said...

pheww..mmg best men ujan..part paling best bila bole nanges n org xtau pon kita nanges dlm ujan 2..

intan.maisarah said...

Mitch albom.
Nukilan nukilan penulis itu indah...

Waqheh said...

perhhh steady ahhh...gua hanya tau malam bulan dipagar bntang..

Tukang Karut said...

kenapa aku rasa macam aku je yang tulis entry ni?

dill said...

*berfikir dengan serius*

dill.

Titisan Hujan said...

ainnoraini - rajin2 la singgah.akan menyinggah ke sana juga

SumBody Me - waaa...nmpknya bteman la TH lpas ni

intan.maisarah - bila terlalu byk mbca hasil penulisan dia, otak aku asyik berfikir

Waqheh - aku tak pernah tahu pun bulan dipagar bintang.untung la hang

TK - sebab TH copy yg TK punye.xingat lettew

dill - jgn berkerut dahi tu

khaifaiz said...

aku berfikir bila membaca tulisan ini

Pembunuh Tanpa Bayang said...

ironis.....