Followers

Sunday, September 11, 2011

::satu amanah::

harta dan keluarga hanyalah satu amanah
pada suatu saat nanti 
pasti ia akan dikembalikan



 merindui keluarga nun jauh disana

18 comments:

Pocket said...

amanah tu juga satu anugerah,
yang dapat tu bertuah,
yg tak dpt tu dok usaha la usaha...
tak dapat jugak

Waqheh said...

SEMUA HANYA PINJAMAN..tiada yg kekal...YG KEKAL BERSAMA NANTI..hanyalah amalan semasa hidup..SEJAUHMANA TAAT PERINTAH ALLAH IKUT SUNNAH NABI..sebanyak itulah kejayaan dia dalam agama..

Tukang Karut said...

beratnya amanah tu...

ORLANDO AHMAD said...

mohon setuju

shameel Iskandar said...

hidup dan kehidupan adalah amanah. selagi nadi berdenyut dan selagi jantung berdegup, selagi itu kita menanggung amanah utk hidup dan kehidupan. kehidupan di sini utk kelangsungan kehiduapn di sana.

saya cello191 said...

amanah yg perlu dijaga dgn baik...

^^

~SaL IjOu~ said...

"merindui keluarga nun jauh di sana"

meninggalkan mereka utk satu perjuangan..& pulang bertemu bila tika berkesempatan..mengeratkan lagi hubungan..~
panjatkan doa buat mereka dari kejauhan..mudah2an sentiasa dlm lindungan Tuhan..~

Afida Anuar said...

Rindu juga....

takziah buat sahabat yang baru kehilangan anak yang berusia 2 bulan. Sesungguhnya Allah bagi amanah, sampai waktunya, Allah nak balik...

syafiqakarim said...

betul.benda tu pinjaman sementara menemani kita

delarocha said...

jaga amanah seelok elok nya

Waqheh said...

kata imam ghazali...benda paling berat adalah amanah..

Niena Pengembara Ilahi said...
This comment has been removed by the author.
Niena Pengembara Ilahi said...

:D

smoga kte mnjadi seorg yg AMANAH.. :)

mga dijauhkan sifat2 tercela.. erm, blh je jmpa lau ada masa ..

tggl no fon kt commnt akak la,tdi tggal kt sni hehe...

taliff said...

Amanah yang akan dikembalikan dengan keadaan yang lebih baik daripada sebelumnya

Amanah mmg sesuatu yang berat.

dill said...

rindu famili. ujung minggu ni ingat nak balik kg.

dill.

Republic said...

simple dan padat....

nahmy said...

harta - takde susah, ada pun susah...

noornazuha said...

salam perkenalan dari saya...