Followers

Tuesday, September 13, 2011

::antara dua pilihan::

seminggu nih jenuh duk timbang-timbang
tapi keputusan tak jua ditemui...


kondisi kesihatan yang tak berapa mengizinkan.tambahan pula dengan kesibukan untuk mengumpulkan dana bagi program khidmat siswa untuk orang kurang upaya (OKU) sedang giat dijalankan. diri tetap digagahkan jua naik turun berjumpa dengan ketua jabatan dan penyelia pemulihan dalam komuniti (PDK)

batuk makin menjadi-jadi. dari seorang yang penakut pada ubat batuk dah reti nak minum dalam paksa..eheheh.
demam ni plak makin menjadi-jadi.penat mungkin.tapi tidak mengapalah...tika ini baru terasa nikmat sihat dan nikmat lapang itu.

masih dalam dilemma...jalan mana yang mau dipilih
menghadirkan diri di sana atau di sinun...aishh....
2 hari je lagi masa yang tinggal untuk aku membuat keputusan

hala tuju pertama
ke rumah abang...rindu sangat pada si kecik rizqie.last jumpa raya hari tu

aku sayang sgt2 kt rizqie ni...

hala tuju kedua
rumah kawan baik...yang akan melangsungkan majlis pertunangan (kena bermalam)


tapi dengan keadaan kesihatan begini hati lebih berat untuk ke rumah abang.dapat la berehat sedetik.
jika berada di majlis, aku risau akan menyusahkan keluarga dia. dan konpom-konpom aku kena tolong sepanjang majlis tu. bukan malas atau apa....takkan la duk umah orang tak buat pape kan.
masalah lagi...kalau tak pergi, terasa ati dia kang..susah la plak. nanti time aku tunang dia pun tak nak datang(ada hati nak bertunang jugak)

aish...dilemma.sampaikan terdetik juga mintak-mintak hari khamis ni demam aku tak kebah-kebah.leh la jadi alasan..hik hik hik.terukkan aku ni.
tapi hati ni pun berat juga nak ke majlis dia.hmmm....



p/s:   sesape yg nak menderma untuk orang kurang upaya boleh la tinggalkan komen untuk menderma.nanti TH bagi nombor akaun PDK tersebut. peace

15 comments:

Waqheh said...

batuk..dapatkan ubat batuk cap ibu dan anak uhuk uhuk...

Tukang Karut said...

cam tu duduk rumah saja la... rehat2...

delarocha said...

pegi umah abg je la.. yg kawan tu nanti majlis kawen boleh pegi jugakk

Titisan Hujan said...

waqheh

ehehe...cm abah den la plak.dh bhari dk suh beli ubt nih

TK
hmm...pk pn cmtu gk

delarocha
tersepit ant 2 .tkt die terasa ati plak

ORLANDO AHMAD said...

OKU? hmm skang Gua sibuk menghadap braille

Afida Anuar said...

hmm..kalau demam tak kebah jugak pi umah abang je la. Kawan tu tunang je kan?...errr..kalau kawin nanti insyaAllah boleh pergi lagi iyer dak?

Niena Pengembara Ilahi said...

klau xmampu nk hadir,xperlu pergi umah kwn tu.. dia pn fhm kn :)

nanti dia kawin, blh la pergi :)

fuad ansari said...

masa hari raya mmg selalu dengar orang demam n batuk2... terlalu penat beraya n makan mcm2 sgt kot... (",)

takpe, bgtau je kawan tu yg TH demam.. insyaAllah, dia memahami..

Lea Isnawi said...

budak rizqie tu comel
rambut terpacak

dill said...

cikgu, rehat la. takmo paksa diri ok?

dill.

emieysandra said...

pegi rehat umah abg la..tu kn bru mjlis tunang, xde la ralat sgt..mjlis kwin baru BETUL2 kne pi..die msti phm.

u, jge diri tu, cuaca xmenentu skg ni. mkn ubt batuk tu.

Pembunuh Tanpa Bayang said...

better pergi ke rumah abang.kawan kamu hanya bertunang sajakan? kalau risaukan dia kecil hati,cuba ambil hatinya dengan mengirin kad ucapan tahniah buat dia.dan berikan alasan mengapa kamu tidak dpt hadir.

dilema?




jaga diri kamu baik-baik musim hujan dan jerebu.cuaca tak berapa baik.

si para para said...

makan ubat dulu...
semgoa cepat sembuh
:)

~SaL IjOu~ said...

cuaca x menentu skrg..rehat2 ya~

Titisan Hujan said...

alhamdulillah..para sahabat sekalian


kini TH berada di rumah abg.berehat seketika disini.