Followers

Friday, August 12, 2011

::mangsa banjir kilat::

2 hari terasa mau pengsan
energy kehabisan belum sempat berbuka puasa...dugaan bulan puasa tahun ini. hanya Tuhan saja yang tahu. setelah kepenatan dan kehausan balik mengajar...kunun mahu rehat sebarang dua sebelum solat. tapi terlelap...

15minit berlalu...
hujan-hujan gini nape sejuk sangat erk...mata teramat la berat tuk dibuka. tapi kuatkan juga sebab lom detim lagi dengan Allah ni...celik-celik

subhanallah!!!!
jie..bangun!! banjir dah nie...hmm, baju aku basah la sikit.hanya 15 minit aku terlelap dan sekitar 20minit rasanya hujan turun. aku n housemate semua dah jadi mangsa banjir...huh, biasa aku lebih suka tido kt bilik atas.ntah nape hari ni..
telah menyebabkan aku kebasahan dek air longkang dan juga air ta**.

yarkkk......
sedih sangat bila tengok segala peralatan mengajar kami rosak. semua terpaksa dibuang.dah tak sanggup nak simpan bila dah kena air ta**.nak nanges rasanya,tambah plak bila penat. sabar je yang mampu di bulan puasa nie.




hubungi INDAH WATER...tunggu punye tunggu, tak jugak sampai. ni banjir kilat gara-gara masalah saliran yang dah 4tahun tidak diselenggarakan. sedih kan?


aku p bersih kan diri yang dah mula rasa semacam dan p detim. mengadu sat....

ulat..ta**..lumpur..dan segala bagai menyebabkan isi perut ingin terkeluar. huwaaaaaaaaa........sedih gegiler.

maka bermula la misi membersih rumah...segala peralatan dalam rumah kena buang termasuk laa bahan bantu mengajar.

pukul 7 petang baru selesai. persiapkan diri dan terus keluar rumah. p cari kedai makan untuk berbuka.


2 hari kejadian yang sama terjadi. 2 hari ni juga la makan kat luar. dah tak masak.
dan 2 hari ni jugak la dapat berterawih kat melaka. merentas dari nogori sembilan.



p/s: bersabarlah duhai hati, 2minggu je lagi rumah ini akan ditinggalkan

15 comments:

Anum said...

ini kena mempunyai tahap kesabaran yang tinggi

Tukang Karut said...

erkkk... aku yang baca ni pun terbayang bayang dah...

Titisan Hujan said...

@anum
penat sgt...malam terpaksa berjaga tuk siapkan keje dlm keadaan yg x selesa.tp ni la dugaan.org len lg teruk dari ni (pujuk hati)

@Tukang Karut
xsanggup nak upload pic...
bau nye xusah cakap laaaaaaaaaaaaa

liyana said...

hmm..memerlukan kesabaran....
Allah nk uji akak tu..;)

khaifaiz said...

ujian tu... tp sungguh mencabar tu

shizuka said...

sayannyaa alat2 bntuan mngajar tu.dugaan bulan puasa ni bnyk manfaatnya.:)

Afida Anuar said...

errr.... macam2 kita diduga bulan puasa ni kan? sabo...sabo...ada la hikmahnya ni..

zati embong said...

complaint la dekat majlis.smpai bl nk hdup cm2.huhu

delarocha said...

cari rumah lain ler

ORLANDO AHMAD said...

pulau sebang?

fuad ansari said...

yang ni lebih dahsyat dari banjir yang biasa..

aduyai, tak dapat nak bayang macamana TH menghadapi situasi tu.. tak sanggup diri ni nak hadapi.. mendengarnya pun sudah menyebabkan diri ini hilang selera berbuka, apatah lagi kalau menghadapinya..

bersabar ye.. sebenarnya, ketika itu TH sedang berbuka puasa dengan pahala yang banyak..

qamarguyz said...

salam ziarah..
aduhai..kasihan dengan dugaan mendatang..sabar yer br0..
nyway sekarang baru ak faham..
kenapa nama pena hang 'titisan hujan'..huhu

a.samad jaafar said...

kesiannya.. sabarlah..ujian tu..

langkah berpindah rumah adalah langkah terbaik.. cikgu ye?

izfanora said...

allahu akbar.. dugaan sungguh bulan puasa nie. sabar ye..

mungkin sbb kamu suka hujan dan payung. dugaan itu kan dtg utk hmba-Nya yang mampu melaluinya.. :)

alif haris said...

astaghfirullah ..
sabar ye .. dugaan tu ..