Followers

Monday, July 11, 2011

::kehidupan::

kehidupan ini penuh dengan ranjau?
penuh dengan pancaroba.
penuh dengan ujian..
tetapi itulah dinamakan warna-warni kehidupan.
kehidupan ini adalah permainan dalam pelbagai adegan yang mencabar dan penuh dugaan serta ujian Allah.
sesungguhnya segala dugaan bertujuan menguji kesabaran dan tahap keimanan seseorang hamba..

ni aku lukis masa ngantuk giler dengar ceramah kat dewan =.=''

16 comments:

Miscellaneous Smiles said...

kau rasa nk menguap or

kau nak erghhhhh...

ye dak?

RepublicAku said...

biasalah kalau dalam dewan ...mesti menguap tak hengat...keh3

Nasriq said...

bosan... dengan hidup penuh lakonan...

ORLANDO AHMAD AL BUAYAK said...

lukis gambar sendiri ke cikgu?

Titisan Hujan said...

@Miscellaneous Smiles

hmm..byk pd ergghhhh

@RepublicAku
topik yg tak menarik cmni la jdi.heheh

@Nasriq
biarlah dunia dgn lakonannya
yg penting bkn kt dibonekakan

@ORLANDO AHMAD AL BUAYAK
a ah..ade byk lg.conteng2 cmni je la yg reti

James Alexander said...

ada bakat la kamu... boleh jadi kartunis berjaya selain jadi cikgu...

liyana said...

hmm..akak lukis sndri ke?
COMEL..
btul..utk hadapi semua tu kene tbhkan..
wlopun phit..takutt

Qaseh dalia adelia said...

ujian tu kdg2 bagi kita satu peluang jugak .. dengan ujian lah kita makin dekatkan diri dgn Allah .. =)

Afida Anuar said...

bak kata orang....pemanis kehidupan;)

delarocha said...

menguap jgn lupa tutup mulut

zati embong said...

dan setiap yg berlaku ada hikmahnya

Titisan Hujan said...

@James Alexander
nk jd kartunis tu terpendam aje la.skg fokus nk jdi cikgu aje.hihhi

@liyana
a ah..time bosan dtg la mood nukih tu

@Qaseh dalia adelia
sgt setuju dgn qaseh,
mmg dgn ujian jgk la bt kt makin matang

@Afida Anuar
tu la..kalo xde dugaan,xbermakna la plak hidup ni

Titisan Hujan said...

@delarocha
hahahaah...baik!!!

@zati embong
dan boleh la d jdikan sbg pgajaran dan panduan

dill said...

dugaan mendewasakan kita

dill.

Titisan Hujan said...

a ah...

ghost writer said...

tidak lah diuji seseorang itu selain untuk melihat keimanannya.ujian boleh datang dalam berbentuk cara.