Followers

Saturday, June 25, 2011

::teguran dalam menegur::


Kita kena ingat, sebenarnya yang menegur kita adalah dari Allah. Peringatan tu dari Allah. Cuma cara Allah tegur kita melalui perantaraan manusia. Kita bukan sesiapa untuk dapat wahyu terus dari Allah. Jadi, Allah bagi teguran itu melalui mereka yang menegur kita. Allah bagi kekuatan kepada mereka untuk menegur kita.


p/s: tegurlah aku andai aku salah..tegurlah aku andai aku terleka

29 comments:

Nasriq said...

hai... dah tegur dah...

Titisan Hujan said...

hahah...

hai
hai
slmt pagi

PK said...

Gua menunggu teguran dari langit..gua bergurau.

masa ni tiada siapa-siapa yang ada bernai menegur gua, kecuali bapak gua lah. peh peh.

Titisan Hujan said...

gangster sgt la tu.tu yg xde sape brani tgur
ehehehe
kn
kn
kn

anah samsudin said...

patutnya kita berterima kasih dengan org yang tegur kita kan.sebab tu tandanya masih ada yang sayang.tapi kita ni cepat melatah ( even tak semua orang ), orang yang menegur disangka sengaja nak mencari salah kita.ermm..
=)

blog-tips-kurus said...

ya, itulah hakikatnya... :-)

niena shopping2u said...

hiiii..
dtg sni utk tegur :)
penat harini, sorry bru bls.. :)
erm.. tegur menegur tu amalan yg mulia, kalo org wat salah.. bnda tu kte tau salah, tpi bila kte sengaja xmo tegur... kte yg akan dpt share :)



lgi 1 nk tegur.. leh tak buang word verification? heheheheehehehehhe

Titisan Hujan said...

niena

word verification??
mana tuh?
tatau kt mn nih

huhuhuh
-_-!!

JIJI YU said...

hanya ko je dapat tau aku wat n3 dabel meaning..wakakaka...

emieysandra said...

ha'ah..nk geng ng niena..nk tgur sal word verification, klu tgh fening.nmpk word2 tu fening wooo~

tlg buang buleh? sekian, mekacih ;p

Afida Anuar said...

tegur lah akak jugak yer... akak suka kalau ada orang tegur;) tanda dia pun sayang kita kan?;)

shameel Iskandar said...

sama-samalah kita ingat memperingatkan agar sentiasa berada di atas jalan Tuhan

http://www.bicaradariaku.com/2011/05/tolong-ingatkan-aku.html

~Kisah Hati~ said...

saling menegur itu penting dalam hidup...

CassiaSiamea said...

aku tegur dlm hati~~

lemah betul iman..

ZORA said...

tgur untuk kebaikan....ok..:)

zati embong said...

haha,kita pakat baling ke sungai tukang karut 2.org betul2,dia main2.hoho

niena shopping2u said...

A'ah... kt melaka, insyaAllah blh. kt terendak.. dok mana ?

niena shopping2u said...

gi kt setting comment

qamarguyz said...

salam ziarah..
tepat dan benar sekali..
maka hargailah ia

niena shopping2u said...

yeke.. erm.. leh la akak wat kwn pasni hehe.. siyes.. akak mmg xde kwn kt sni,lgipun akak xbiasa kt Melaka. dok sni since blan oct lps tpi smpai skng ni mana akak tau jln melaka :)

durian daun tu penah dgr, tpi xpnah gi kot?kalo mkn durian daun tu pernah :)

harrazdani said...

kita sekarang ada sindrom x boleh menegur kerana dicandui oleh pepatah melayu 'jgn jaga tepi kain orang" tu yang nampak isteri kena pukul tepi jalan pun orang ramai buat x kisah tu..." ttp islam sebaliknya...islam amat menekankan umatnya melakukan teguran jika sesuatu perkara itu dianggap salah dan tidak sepatutnya...sehinggakan jika x boleh menegur dengan suara dan tangan kita dianjurkan menegur dalam hati...itu adalah selemah-lemah iman.

tetapi hari ini kita orang melayu mabuk dengan pelbagai pepatah yang tak tahu siapa dan dari mana asal usulnya....

p/s bukan anti pepatah melayu...kdg2 ada betulnya, tetapi sy lihat lebih banyak yg tak betul.

RepublicAku said...

aku nak tegur kau sikit ...lain kali semua post aku kau kena komen panjang2...macam karangan panjangnya...keh3! boleh!

liyana said...

hmm..tgur2la sy yg x brape btul ni kak=)

nur.adi.sya said...

semoga ikhlas dalam menerima teguran.

shairazi sharizan said...

berseia menerima teguran wpon kita tak buat salah..

harrazdani said...

mana komen saya semalam...kena banned ker..huhu

Hanis MY said...

tegurlah akak jugak k, awak budak baik...

niena shopping2u said...

:)

alif haris said...

saling tegur menegur sesama kita :)