Followers

Tuesday, May 10, 2011

::Histeria::

alhamdulillah...masih diberi kesempatan menyedut udara di bumi ini
walau udara kian tercemar tapi masih perlu bersyukur.......

tersangat merindukan 'titisan hujan'
hari-hari dilalui kian gersang dengan tahap kepanasan global..
kadar radiasi yang makin mencemar di angkasaraya menyebabkan cuaca kini melampau-lampau panas...
ni baru panas dunia...akhirat kelak, walallahualam...

Histeria..dah sinonim la kat asrama nie. tapi semenjak 4tahun lebih menetap di asrama rasanya ni la kali pertama aku berdepan dengan histeria. wahhh.........semasa bacaan yasin dijalankan tadi seusai solat jemaah maghrib, suara-suara pekikan kedengaran..meremang bulu roma nih..orang tak biasa kan...



aku paling suka bila buat majlis camni..sebab meriah.rindu plak Ramadhan =.=''


mula-mula sorang je..lepas tu ade sorang-sorang menjerit-jerit. aduhh..kuatkan semangat.kuatkan semangat.
kena membantu ustaz-ustaz daripada Daru'Syifa memagarkan hostel. sebagai naib ketua blok kena la buat pape yang patot...

masa baca yasin di halaman antara 2 blok kediaman.....pic ni curik yg kwn punye..ehehehehehe



apa yang patot nye ialah memegang KEY MASTER...
hadoiii..memang kejenya ialah pusing semua bilik tuk buka bilik dan on kan kipas/lampu.sat g ustaz nk masuk. sib baik ade yang membantu. berdebar jugak menjenguk setiap bilik2 coz tak semua bilik ade penghuni. whoooaaaa..........mana la tau,
kot-kot buke je ade yang tersengih....cessssss~~~~


selesai sudah memasuki bilik-bilik oleh ustaz-ustaz Daru'Syifa..kini mereka berusaha untuk memulihkan pesakit-pesakit (yg histeria tadi)
mengah masih terase....fuuhhh...tp duk la tengok,mn2 nk kena tolong, tolong

derita jugak kena histeria ni kan. kali pertama tengok tercengang  je...'jakun' tol
hampir pukul 11.30, semua kembali pulih.seramai 5 orang yang kena tadi.
lepas tu aku berpeluang la kejap berbual dengan ustaz-ustaz yang merawat tadi....

sorang ustaz tu ade bagi tip-tip bagaimana untuk dijadikan pendinding daripada gangguan makhluk halus

antaranya ialah
-sebelum tido..kita kena baca al fatihah, dan 3Qul.selesai baca tu hembuskan pada tapak tangan dan sapu pada muka..semasa tapak tangan hendak diraupkan pada muka...sedut dahulu.betul-betul pada tapak udara disedut barulah menyapu muka hingga ke kepala.

-lepas tu sapu seluruh badan...kemudian tido dengan niat semoga dilindungi daripada gangguan makhluk halus.
-jadikan ini amalan...terutama pada mereka-mereka yang sakit **tapi kalo sihat pun kena buat jugak.
-ustaz jugak pesan jadikan ini amalan.


die pun ade citer tadi..amalan ini Rasulullah saw sendiri amalkan setelah terkena sihir daripada orang yahudi.

sambungnye lagi...Allah menguji Rasulullah dengan ujian begini kerana mahu ilmu ini disampaikan kepada umat-umatnya.(kita laaaa)

aku mengangguk tanda faham..insyallah, akan amalkan walaupun memang menjadi rutin harian.
apa pun yang penting kita kena percaya akan kejadian Allah.




KunFayaKun

22 comments:

emieysandra said...

sempat lak ambik gambar yer~~

Mr iz said...

wah tak pernah tengok saya camana orang kena histeriua ni...biasa dengr cerita je.... wah bagus juga tips tu ye...bole dijadikan amalan berguna ni.... terima kasih ye zia...he he he.... naib ketua bekerja keras nampaknya...he he he

♥suNa husNa♥ said...

selalu gak dok dgr cerita pasal histeria ni. alhamdullillah.sebab tak pernah dok asrama sekolah so tak pernah berlaku depan mata.erk..takut kot...:Ppr

blog-tips-kurus said...

ramainye sekali kena..
*thanks share tips pendinding diri tu. :-)

Nasriq said...

tu yang nampak histeria kena mahluk halus...


yang histeria juntin bibir baru2 ni, sampai terjerit2 nampak anak tekak tu... lagi dasyat... beribu2 orang kena...

zati embong said...

itulah,kat ofis semua duk citer xleh tidur.tp jat lena je tidur.cuma kesan rasa kat mata dengan tekak.huhu

huhu,itulah sebelum tidur,mesti nk baca ayat kursi.

KUREKURE COMEL said...

mina pernah tgk..agak seram...
mina pun amalkan cmtu jgk..siap buat 'pagar' sekali....

lbh tenteram tido..

Titisan Hujan said...

emieysandra

hohoho..mn dan
tu ambk yg dini punye

Titisan Hujan said...

Mr iz

ni pon sbb dk ostel..kalo x jgn hrp ade pglmn ni

sama2 kasih Mr Iz ^^,

Titisan Hujan said...

♥suNa husNa♥

kikiki..ni pn sbb dk ostel.
tu dpt pglman neh....

takut la jgk awl2 tu time dgr org jerit2...

kushhh..smgt

Titisan Hujan said...

blog-tips-kurus

tu la..
smlm mmg kpntan la ustaz-ustaz nk pulihkan semua

welkam ^^,

Titisan Hujan said...

Nasriq

hohohoh....yg tu xley nk ckp la.
snd pulih..xyh ustaz2

Titisan Hujan said...

zati embong

thp kpnasan global skg ni runcing dh..risau2

pendinding diri sgt pnting.nk kua pn kna bc gk

Titisan Hujan said...

KUREKURE COMEL

tu la..rs slmt.
insyallah dlindungi hingga pagi.

khaifaiz said...

fuyyo.. sempat jd ghostbuster tu.. Btl juga tu, buka pintu tgk2 tersengih.. kalu yg merangkak tu lg seram.. hehe

Sebenarnya tak pernah tgk lg org yg kene histeria ni..

Titisan Hujan said...

hahaha...
tbayang gk cmtu smlm.cmne la kalo btol2 ade ms bukak pintu tu.
mebi bertambah2 la sengih den nih

delarocha said...

amalan yg boleh diamalkan.

terima kasih.

bab histeria ni tak pernah alami dan tak pernah tengok.

Alhamdulillah

liyana said...

yana prnh tgk kejadian cmtu dpn mata...
lpas sorg sorang kena..rmai gk..
time firedrill
thanks for share..
mama punpnh ajar kene wat cmtu sblum tido

HEROICzero said...

hehehe. histeria, slalu kat hostel perempuan lah. =)

Titisan Hujan said...

delarocha

perkongsian bsama.t leh la gtau kt pemily n kwn2

time dgr dorg jerit tu...meremang bulu roma

Titisan Hujan said...

liyana

welkam.ni pn kali ptama la.tggu smpai pulih bru leh msuk blik.penat jgk

Titisan Hujan said...

HEROICzero

hahaha...
knp kt ostel llki xpenah jd ea??