Followers

Monday, April 18, 2011

::teNtaNg waRna::

assalamualaikum pembuka kata...apa khabar semua? apa khabar iman? apa khabar takwa? apa khabar kalian semua..........pada pembuka bicara minta di doakan kesembuhan pada abang yang masih lagi terlantar di icu. mudah-mudahan diberi kekuatan menghadapi ujian dari Allah.moga dengan kesakitan ini dapat menghapuskan dosa-dosanya. aminn.....

akibat ketidakhadiran pada program petang ni..maka melilau-lilau la ambe dalam blog nih.  bukan ponteng.bukan pemalas.tapi tadi pagi dapat MC...so pe lagi rilex la kat bilik kan. moga-moga sejahtera selalu TH

hari ni aku pakai baju kurung berwarna merah......kehadiran ke hospital telah menarik perhatian banyak pasang mata....hurm....................menyesal plak. pengaruh pada warna yg mampu menarik perhatian ni bukan elok di pakai.tambah plak aku yang bergelar perempuan. adesss..(-_-!!)
lepas ni pakai kat kampus je tau!!! kat kampus semua perempuan...jadi takde la nak menarik perhatian saper-saper. xD

cakap pasal warna..rasa nak kongsi je kat blog ni TENTANG WARNA (kalau ade yang bace la...hik hik hik)

atas minat mencari ilmu-ilmu tambahan dengan membaca dan menghadirkan diri dalam mana-mana ceramah or program motivasi..sekurang-kurang sedikit sebanyak ilmu ini aku dapat...tentang warna ini juga aku terbaca dalam buku serta mendapat ceramah tentang warna 2 tahun lepas (seingat aku laaa). ni nak share serba sedikit tentang warna...

check it Out~~~




ada hari-harinya sangat sesuai kita pakai baju mengikut warna.

Jumaat - Hijau (Ketua Segala Hari............inilah warna syurga.)

haaa...comel jaa


Sabtu - Merah (Hari untuk Bersosial...merah kan mampu mengaktifkan kita. maklum la bila merah ni sangat-sangat merangsang kapilari darah untuk berkembang. tu yang suka marahmarah tu baik jangan pakai baju merah tau....hehehheeh)

jom jenjalan dengan volks kesayanganku

Ahad - Hitam (zarah tertumpu di satu kawasan sahaja...yang ni lupa apa penerangannya...huhuhu..t kena cari balik.)

aku bukan semut merah tapi semut hitam...ngeh3


Isnin - Putih (sesuai untuk menyelesaikan masalah kerana otak menjadi lebih kreatif dan kerja lebih efisien. Malah putih juga lebih menyerlah pada hati ini berbanding hari-hari yang lain.)


tomey2 si putih dgn itam nih....



Selasa - Pink (warna yang penuh dengan kuasa untuk memujuk. malah kita pun sedia maklum ramai perempuan yang suka warna ni...*tapi aku terkecuali. warna pink ni merupakan warna yang penuh dengan emosi dan manja. tu pasal warna ni ada kuasa dalam memujuk. so sape-sape yang rasa perlu memujuk..cepat-cepat la tukar baju warna pink. cuba try pujuk...conpem yang tak pandai memujuk pun, dan-dan terer memujuk..hik hik hik)


Rabu - Biru (resonans dan momentum...jika anda perasan la kan......hari ini adalah hari yang paling merdu kicauan burung. jika perhatikan betul-betul. itu yang aku suka dengar burung berkicau. comel je. even skang sangat susah nak dengar burung menyanyi....huhuhu*save our earth....selain itu, paras hormon tiroksina juga paling banyak dirembes oleh kalenjar tiriod. kalau anda perasan la *sekali lagi kalu anda perasan..bila ada sape-sape yang sakit tekak or bengkak kat tekak mesti sapu nila kan. nila tu kan biru. ia bagus untuk pembengkakan tiriod...haaa...selain tu pada mereka-mereka yang sangat suka berhujah, berpidato o bermesyuarat*ade ke org suka meeting ni???........hurm..pape lah..warna biru ni sangat la sesuai. kan warna ni berkaitan dengan tekak =)...)


Khamis - Kuning / Oren (warna ini adalah berkawasan di perut iaitu kawasan penghadaman..warna ini adalah dapat merangsang sistem penghadaman. adakah anda sedar iklan losyen pati halia *kalo xsilap..tuk menghilangkan selulit dan perut buncit tu..betul ke namanya??xpasti la plak sebab dah lama tak tengok tv. bekas dia warna kuning kan??? haaa...iklan bukan sebarang iklan. warna pun ade kaitan.kena tau tu...heheehe. so hari khamis kan kena pakai baju batik, jadi jom kita p cari baju batik warna kuning....waa...mesti meriah. aku suka kuning tapi kuning sangat tak sesuai bila aku pakai. okeyh....kita lihat pula pada warna oren....tadaaaaaa.......oren adalah warna yang berkait rapat dengan tahap kesuburan dan sistem reproduktif. tau ke ape tu??? ala...mesti tau kan. warna ni mampu meningkatkan tahap kesuburan. tu pasal bila nak kawin pengantin mesti pakai inai kan. haaa....orang cakap kita orang islam ni tak boleh pakai inai masa kawin..betul ke?? t lepas baca TENTANG WARNA ni leh la korang bagi reason...pakai inai tuk meningkatkan tahap kesuburan laaa makcik!!! bukan nak ikut adat orang india.*sila gtau secara berhemah. takut derhaka plak... )

nyum...sedapnye


haa...tentang UNGU plak...ni tak termasuk dalam hari la. tapi ada sedikit yang menarik tentang warna ini. adakah anda perasan *sekali lagi adakah anda perasan...logo UiTM warna ungu kan? tau tak kenapa warna ungu? ungu sebenarnya berkait rapat dengan minda kita. ungu adalah warna yang sangat sesuai kita jadikan warna kat bilik tidur. hal ini kerana (wah..cam nak berpidato plak...) apabila kita bangun tidur kita tengok warna ungu..membantu mencergaskan minda kita tu...tapi bangun tu jangan la tengok je..cakap la cikit kat diri sendiri..minda aku cergas!! ulang la 2 3 kali. insyallah hari itu adalah milik anda. haa..satu lagi perasan x knp kita di galakkan makan kismis?? kan kismis tu dari anggur. anggur kan warna ungu. jadi memang la ungu adalah terbaik untuk minda kita.




 hari tu (kurun mana ntah..da lupa) penah ambik ujian warna. warna yang sesuai dengan diri aku ialah  pink...uwawawawa............sangat tak leh nak terima kenyataan, sebab  warna tu bukan warna feberet aku. lawan warna ni ialah hijau. aku suka warna  hijau. tapi rupa-rupanya warna hijau adalah sangat tidak sesuai untuk aku. ada cara nya nak uji tu...tapi aku tak berapa pakar la. so skg...aku cuba-cuba belajar sukakan warna pink...=)..n alhamdulillah, atas jasa kawan-kawan yang sajer nak kenakan aku segala barang dalam bilik aku kebanyakkannya adalah warna pink. hinggakan cadar dihadiahkan warna pink..adesss...(-_-!!)


tentang warna
p/s : warna adalah berjuta warna. apa-apa pun warna....ia adalah warna hidup kita. tanpa warna..uhhh.........tiadalah serinya

16 comments:

Unknown said...

aku ade bace gak..bile pakai kaler merah ni memang orang akan terangsang dan mudah perasan dgn kehadiran kite..

Mr iz said...

wah terima kasih zia ye.... best best... memang menarik ...tertarik... kira banyak juga dah tahu pasal warna ni... he he he... terima kasih bebanyak ye... tapi saya suka warna tanah... coklat...he he he

Izzati Hashim said...

suka hijau, itu mendamaikan (=

suka purple, sopan (=

warna yang mencorakkan indahnya alam ni. Mcm atas kanvas lukisan, warna yang mencantikkan lukisan.



pemilik warna warni kehidupan (=

Unknown said...

Jiji Yu
tu la..dat y la xleh nk pkai wne2 striking...jd perhatian plak.xbeshh nyer

Unknown said...

Mr Iz
sama2 Mr Iz..hurm....sbnrna byk lagi tp dh xbpe nk ingt.huhuhu...
warna tanah..orgnye bsifat kool.
zia pn suka wne coklat.skg nih leh d ktakan sume benda wne coklat especeli kasut jam dan beg

Unknown said...

izzati hashim
itulah wrna syurga..mdamaikan.hijau baik tuk mata.jadi pagi2 tu silalah tgk pokok2.mata lebih sihat ^^,

Anonymous said...

wah.. TQ bebanyak.. ada idea nk pkai kaler apa utk hari-hari yg mendatang.. hehehehe

Izzati Hashim said...

yg sedihnya, mesir xde pokok yg hijau sgt utk dipandang pagi2 tuh. heh.

oh rindu kehijauan bumi malaysia :D

azi nur said...

ehem2...ari ni i pakai warne pink...hihiii

ujanpanas said...

best cikgu

Unknown said...

khaifaiz
welkam2...makin bgaya la cekgu khai lpas nih dgn wrna2 yg menaikkan aura dlm diri tu..hihihi

Unknown said...

izzati hashim
owh....saudara jauh upe nye nie.....
xpe..rindukan khatulistiwa.tp gurun sahara pun indah ^^,
wne kn bilik hijau pn ok gk..hehehe

Unknown said...

azi nur
waaa...manja lah ari ni cik azi ea
wink..wink...

Unknown said...

ujan panas
ape yg best tuh??
aiii...suko beno pggil den ckgu ea???

ewanthology said...

suka biru

Unknown said...

biru..damai