Followers

Sunday, February 20, 2011

Pilihlah untuk berbahagia

pagi yang dilukis dengan pelbagai rasa dan warna..
jangan lah hormon itu mempengaruhi hubugan aku dengan mereka.
rasa sayang pada mereka hanya tuhan yang tahu
kerana sayang ini
hati ini cuba untuk ikhlas kan diri
ikhlaskan diri untuk meluangkan ruang dan waktu untuk kalian
sedangkan diri ini begitu payah untuk ikhlaskan hati yang satu ini
bila masih banyak tanggungjawab lain yang perlu diutamakan
arghhhh..sukar sekali
apakah paras hormon ini begitu tinggi dalam darah ini??
agak menyesakkan kepala skg nih

bgn nye di awal pagi...
dgn satu niat
akan ku cuba utk gembirakan hati kalian
tapi hati ini jua yang terguris

di pagi hari
telah ku selak helaian kertas-kertas
dengan tinta dakwat hitam..
ku baca...
ku catat..
agar kerja ni dapat ku siapkan
sekejap lagi aku perlu bersama kalian
tapi kerja ini perluku siapkan..

tetiba bunyi kicauan burung..
hurm...ada pesanan masuk
arghh......paras hormon dh mendadak meningkat ni
cuba dikawal
rasa mahu menangis la plak jadinya..
cuba mengalihkan tumpuan pada skrin ini..
mencari sesuatu yg boleh membuatkan bibir ini mengukir senyum..
alhamdulillah...rasa ini terkawal
sukar teramat untuk mengawal rasa ini rupanya...

ya Allah..pimpinlah hati ini
usah dikawal oleh rasa amarah
tidak pernah ku salahkan pada hormon itu
andai itu telah ditakdirkan untuk aku
itulah ujian untuk diri ini
aku ku cuba mencari ubat pada penyakit ku ini
moga diberi kesembuhan
dan aku redha dalam sendiri menempuh sakit ini

sakit yg sering membuatkan aku tertewas
sakit yang sering membuatkan
mereka mengalirkan air mata
mereka susah hati....

telahku cuba untuk menjelaskan pada kalian
tapi hati ini menolak
akal ini menegah
jasmani ini masih boleh bertahan
emosi masih mampu
tapi batinku menjerit keseorangan.........



                        plizz smile....pilihlah untuk berbahagia wahai diri ini

No comments: