Followers

Thursday, December 23, 2010

Jangan Ditangisi Apa yang Bukan Milikmu...

Boleh dikatakan setiap malam asyik termimpikan arwah adik. Bermain-main dengan dia. Semoga adik tenang kat sana. Insyallah aku tidak akan lupa untuk mendoakan kamu disana. Setiap detik dirimu sentiasa diingatan. 
Tadi ada sorang abang tu...aku kenal dia dan aku tahu dia memang baik. Bila baca balik pesanan dia, aku rasa nak nangis je.
Seolah-olah dia tahu apa yang aku rasa sejak aku kehilangan adik.

" Sbr am,bnykn beramal soleh insyaallah akn d pertemukn am ngn die dakhrt nt dlm kegembiraan"
Ini laa yang di cakap kat aku..terbias betul kata-katanya.
Inilah janji aku terhadap arwah adik setelah pemergian dia. Aku akan jaga tingkah laku. Jaga amal ibadat. Nak jadi anak yang solehah. Nak jadi wanita muslimah. Moga kelak dapat bertemu. Dapat bertemu diakhirat dalam kegembiraan. Menikmati nikmat hidup abadi disana bersama kan. Alangkah indahnya...
Aku selalu jugak persoal..kenapa kejap sangat Allah pinjamkan adik buat akak?? 
Bila masa iman dan takwa tergoyah..subhanallah. Aku hamba yang lemah..tiada daya melawan ketentuan dariMu. Sememangnya aku terima suratan takdir ini. Walau sangat perit kehilangan adik..tapi  akak redha. Insyallah kelak kita akan bertemu. Bertemu disana. Dan akak janji akan jaga tingkah laku dan menjadi yang lebih baik dari sekarang ni.
Tapi hanya Tuhan saja yang tahu betapa rindunya aku pada kamu.. sering juga hati ini menangisi pemergianmu...tapi apalah sangat kan. Semua ini ketentuan Illahi...

No comments: