Followers

Tuesday, November 12, 2013

MAHU WARNA INDAH

aku cuba kembali dengan wajah baru....jiwa baru

insyallah





walau hati masih lagi dalam gelap
dan
hari ini masih lagi terasa bisa kehilangan
tapi aku akan cuba mengisi hari2 dengan warna indah

dan hari ini..tidak pernah sepanjang ini status aku kat fb

"tiap kali besday aku..dia la org yg paling sibok mesej dengan ayat yang macam-macam.mengutuk..perli..mengade n etc.bila besday die, mula aku pening nak belikan ape.nk hadiahkan apa.sebab bila aku belikan baju mesti ada yang tak kena.tapi dia baik.macamna xkena pn kt baju tu mesti dia akan pakai jugak.malah dalam diam, dulu bila dia rindukan aku mesti dia akan drive kete yg aku tinggal kt umah.aku tak tau tapi sumone yg bgtau.baru aku tau.hari ini besday dia..aku bercita2 nk belikan hp tuk dia tambah2 aku dh ada duit snd skg ni.tapi smua tu tidak kesampaian lagi.dia telah pergi jauh meninggalkan aku.meninggalkan kami...hari ini hari lahirnya yang ke 21.yang mampu aku bagi hanyalah secebis doa buatnya.sungguh aku rindu dia.rindukn arwah adik..kehilangan mu pd 23 Julai yang lalu spt bru sj smlm berlaku...Allah...alfatihah buat dirimu adik"


hadiah terakhir yang aku dapat pada 24 Jun dlu sehelai skirt hitam..cantik.dan apa2 saja yang dipilih oleh dia memang cantik.berbeza dgn aku dlm bab memilih pakaian memang fail!! dan banyak2 hadiah yg dia bg aku paling sayang ialah external putih.dia mcm tau je knp  bg external tu.byk kenangan kami yg disimpan dlm tu.dan kad ucapan yg dia bg bsama external masih lg dlm simpanan aku.dlu penah  kad ucapan tu hilang.anak buah asben aku yg buat (anak buah aku jgk la kn)..mengamuk aku.sebab tu paling aku sayang.

semua hadiah yg dia bg aku simpan leklok.tu sj lah kenangan yg ada.
dan ada satu baju tshirt dia aku bawa kemana saja aku pergi...
hari ni hari lahir adik.selamat hari lahir dik...nanti kita jumpa di sana ya


cuba untuk terus tersenyum...
dan akan mewarnai hari-hari mendatang dengan warna-warna yang indah =)

2 comments:

Khai faiz said...

walaupun pahit,cubalah selimuti dengan yang indah-indah...

shameel Iskandar said...

Al-fatihah buat adik TH. sabar dan redha itu sahaja yg mampu mengubat duka.