Followers

Wednesday, February 15, 2012

::Wordless Wednesday::14#








titisanhujan: hmmm...rasa cam tak nak ada pelamin lak bila kawen nie.tapi sedare mare dengan kengkawan sume suruh adakan pelamin tu. atas alasan "kamu anak perempuan tunggal..kena la ada.tak nak duk pun tak pe.asal leh bergambar dengan ahli keluarga dengan kawan-kawan pun dah cukup...(-_-!!)
kata bapak plak...tak perlu lah, membazir je semua tu.kita guna kejap je pun.tak berbaloi dengan harga...CAMNE TU???

22 comments:

delarocha said...

kahwin sekali je, tak salah untuk dibuat kenang kenangan.

biela bell said...

buat pelamin sendiri je..simple1 sudah..janji pelamin..hehe

zati embong said...

jat kan mula2 xnk buat pelamin,tp bla nk sewa baju kalau x ambik pakej mahal plus xberbaloi.last2 amek je pakej. x sanding pun,amek gmbr semata2 je.

Gen2Merah said...

watla apa yang patut.. asalkan tidak membazir... ala kadar pun cukup laa...

HiDa said...

moga mendapat keputusan yg terbaik.. :)

Lea Isnawi said...

bergantung pd bajet
kalo ade lebih, leh la wt besar sikit
sekali sekala kan

Lea Isnawi said...

bergantung pd bajet
kalo ade lebih, leh la wt besar sikit
sekali sekala kan

beautiful_rose said...

tak salah berpelamin hanya sekadar untuk bergambar dengan keluarga dan sahabat terdekat saja.menepung tawar itu bukan budaya kita.

tak mahu berbelanja lebih,boleh buat pelamin sendiri.ringkas tapi menarik tak susah pun nak buat pelamin sebenarnya.just perlu kreatif kan =)

sea_lavender said...

sume naik entry n status pasal kahwin~~ nk kahwin gak la.. hehe =D
sdgkan tak bersedia pun ;p

Tukang Karut said...

dalam tulisan nampak sangat mudah...

khaifaiz said...

realitinya sgt sukar untuk dilaksanakan...

Titisan Hujan said...

hmm...hari ini suruh kak ipar yang tolong uruskan.terpulang lah pada dia nak buat pe.nk urus sendiri memang tidak punya masa.sibuk yang amat.


cam comel je bil baca komen Tukang Karut dengan Khaifaiz nie

Cikgu Ma said...

tak perlulah buat pelamin....pelamin utk persandingan...dalam islam tak ada persandingan..

**praktikum kt sarawak...saya jqaf..nnt posting pun kt skolah yg sama =)

Muttallif said...

sekarang kalau 10k pun susah tu....mcm2nak buat...adoi...

ieda said...

memang kawin hanya sekali .. tapi bersanding bukan tuntutan islam .. malah bercanggah bila berhias di depan org .. soo mana satu nak ikut .. keberkatan dlm islam itu wajib ..

tuntutan keluarga itu perlu maka besederhanalah , buat pelamin yg ala2 tirai dibelakang sahaja .. janji ada dan boleh bergambar ..

akak buat macam tu lah .. janji mendapat keberkatan dan saudara mara puas hati ;) ..

shameel Iskandar said...

“Buatlah walimah walaupun sekadar seekor kambing” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim). mudah dan senang.Tidak membebankan dan hanya ikut kemampuan.

Ct Aja said...

Ermm betul kata jat, biasa pakej baju+pelamin lagi murah dr amek satu2

a.samad jaafar said...

pelamin utk penyeri.. sanding dlm kalangan ahli keluarga rasanya tak salah sbg kenangan2an..

Hanis MY said...

jangan sampai membebankan diri tapi buatlah yg terbaik utk memori kita juga...

khairul said...

sekali semumur hidop..apa salahn ya kan hehe

fuad ansari said...

bagi saya.. jawapannya mudah.. diri sendiri harus bertanya, kita mahukan keberkatan atau sebaliknya..

p/s: cuma masalah selalu timbul bila ia melibatkan keluarga dan sanak saudara.. bukan semua ahli keluarga dan sanak saudara akan bersetuju dengan kemahuan kita.. yang peliknya, macam depa pulak yg nak kawin..

HAdira Kifly said...

Kak TH tahu, kebanyakan majlis dalam family adik buat pelamin sendiri yg simple habis... bunga2an tu banya pakai yg segar yg tanam sendiri... langsir2 tu, pinjam je dari orang rewang kat kampung... matching kan ngan warna tema, pastu, done...

biasenya kitorang buat 2 malam sebelum majlis berlangsung... InsyaAllah, dijamin beres kalau ramai2 buat... heee


p/s: bila majlis kak? adik teringin gak nak dtg sane.. boleh bajet masa n tenaga... hehehe