Followers

Monday, August 1, 2011

::tersayat pilu::

7.00 pm
aku dengan kawan aku masih lagi merempit sana-sini.settlekan keje yang lom siap.muehehehe....keje ntah pape je pun, sementara menunggu azan berkumandang.


gara-gara barang yang dicari tidak jua ditemui..kehabisan stok. maka aku perlu akur....akur dengan keegoaan aku sendiri...tu la len kali jangan berlagak dan jangak banyak beralasan..kuikuikui...moral yang aku dapat hari ni. bila dh ada depan mata terus beli tau, jangan nak tangguh-tangguh, kang dah habis stok. keh keh keh

singgah kedai, cari sekupang dua bekal untuk hidup. sementara menunggu, mata ni terus pada skrin besar kat kedai tu ..biasa time-time ni aku dapat tengok bola
Malaysia vs Chelsea
Malaysia vs Arsenal
yeke?? ntah..lupe.

tapi kali ni..aku sedih, tersayat pilu hati ini. hari-hari yang aku lalui digasak dengan kesenangan..kemewahan..tapi cerita itu buat aku sedih sendiri
dan aku adalah tergolong dalam mereka yang lalai.....

doaku untuk mereka tidak sekerap dulu....teruknya aku
inilah ujian dari Allah untuk aku..ujian kesenangan dan kemewahan hingga lupa pada mereka di Palestin.



terngiang-ngiang lagi jeritan kanak-kanak dalam tv aku tgk ptg td....T_T





p/s: moga amal ibadatku kali ini lebih baik dari yang sebelumnya.insyallah.......

15 comments:

Mr iz said...

mungkin terleka seketika... tpi janagn selama lamanya.... he he he he... betul tu kalau nak jangan tangguh ada depan mata kasi roket je...he he he.... moga tahun ini ramadhan yang terbaik buat cik zia ye...he he he

Titisan Hujan said...

kasi roket ea??
keh keh keh
baik boss!!!

ORLANDO AHMAD said...

semoga semua jadi lebih baik, amin

James Alexander said...

so, jgn jadi manusia yg lalai ok...

moga ko baik2 saja...

delarocha said...

Ramadhan di malaysia aman kan?

Afida Anuar said...

Bersyukur dengan nikmat yang diberi, insafi dengan ujian yang menimpa mereka, jangan pernah sekali di lupa.

Tukang Karut said...

terlalai... aku pun...

khaifaiz said...

terlalai.... tolong nasihatkan aku

PK said...

palestine....

hurmmmmm....

tengok berita..dan doa saja yg banyaknya mampu.

shameel said...

antara pengajaran dari ramadhan ialah agar kita dapat merasai susah payah saudara2 kia yg hidup dlm kesusahahan hasil drp berlapar dan berdahaga.

Di sini, kita ke bazar ramadhan hinga adakalanya tak termakan juadah yg dibeli tapi jauh di sana spt palestin, umat islam berbuka dan bersahur bersama hujan peluru.

saya cello191 said...

bersyukur apa ada coz ada lg yg lebih susah dr kita~~

fuad ansari said...

bagi saya..
kelebihan menjadi warga palestin adalah:

1)tidak perlu memikirkan sgt hal-hal duniawi..
2)dapat berjuang di medan pertempuran untuk menegakkan agama Allah..
3)boleh mengejar syahid di jalan Allah..

moga mereka beroleh kebahagian yg berkekalan di kehidupan yg sebenar dan berkekalan..

CassiaSiamea said...

aku juga terlalai...

Muntos said...

jangan risau orang palestin, kiamat nak dekat dah

Nightroad said...

artikel yg memberi peringatan, bhwasanya tika mana kita sdg bergembira ada insan yg sdg menderita...