Followers

Sunday, July 3, 2011

::tersedak::

dah sebulan..masih begini
perlu membiarkan atau kena cari jalan lain?
biarkan je lah erk...
tak pe..boleh lagi.



tengah syok tidur..tetiba
tetiba tersedak
penah tak korang tersedak waktu tidur lena..??
amat perit dikala tersedak disusuli dengan batuk yang tak nak henti-henti...
sesak nafas seketika...
terbayang seolah-olah nyawa nak di cabut..
cecair jernih di tubir mata di sapu...lekas bangun menuju ke lorong sepi
seketika merenung kesepian malam...
hidup ni singkat sangat sebenarnya..
adakah aku menghargai hidup yang sesingkat ini??
berjalan..melihat...dan mentafsir

p/s: memalam pun masih ade ke orang duk sebut nama ni sampai kan tersedak..huu..perit-perit.

13 comments:

niena shopping2u said...

wah, ayat berbunga2 nk ckp tersedak hehe..
kekadang akak penah rasa camtu..bangun je dri tidur,tarik nafas panjang.. nyawa kte masih ada lgi..syukur Alhamdulillah...

Nasriq said...

itu maknanya ada orang sebut nama dalam mimpi...

liyana said...

hmm..x pernah plak kene..
intro yg agak mnrk utk memperihalkan sedsk..hehe

James Alexander said...

standard la tu.... tersedak skit2 je...

bukan sampai kuar anak tekak kan ?

emieysandra said...

tersedak tlh buatkn anda rasa utk lbih m'hrgai hidup eh?huhu..normal,time sakit la baru kita nk hargai hidup kn..alhmdulillah, Allah turunkn ujian utk mengingatkan kita bhw nyawa & hidup ini adlh pinjaman dr Dia ;)

kokser kokdam said...

mengucap.. mengucap..

=D

delarocha said...

posisi tidur tak betul tu...

Afida Anuar said...

mcm ada orang tengah kerinduan je tu... errrr.. ye la asyik sebut nama je smpai tersedak2 haa..

Titisan Hujan said...

sebenarnya bukan nk cakap sal tersedak pun...
juz terpikir camne la sakitnya mati.
huhuhu

fuad ansari said...

takpelah jgn difikirkan sgt sakitnya mati tu.. buat aje apa2 persediaan yg patut utk menghadapi kematian.. (",)

pembaris said...

batuk sejuk

Along Fatin said...

Bunga2nya ayat ^^
Sama la kita, saya pon slalu je and masih mcm tu. tp masalah sy mula sejak acid reflux sy teruk aritu. so mungkin sy punya masalah ni kesan smpingan acid reflux. refer la doktor ^^

KAMAL MULIH said...

Saya dah 2 malam tersedak masa tdur... Mmg rasa nak mati... Dlm masa sama.. Rasa lega jg sbb masih bnafas d dunia ni... Tduduk n tdiam seketika memikirkannya...