Followers

Friday, April 8, 2011

:: doakan untuk ABANG ::


dalam kegembiraan hari ini bersama kanak-kanak ribena yang macam-macam ragam....aku dikabarkan berita sedih.

kala mahu mengadap rezeki dari Allah, tetibe hp berbunyi..........ABAH......kt skrin hp..

aikkk..kak long yang cakap??
dik..mak nak cakap

ish..berdebar la plak. biasa abah yang cakap bila angkat hp nie...tapi ni len macam je.
nasi dibiarkan untuk sementara waktu....

mak sihat???

abang lie skg kt icu...............................
rasa cam gugur je jantung ni bila mak cakap cam tu....
tetiba terdengar esakan mak...
kenapa dengan abg??

abg sepupu yang paling aku suka kacau skang tengah koma...
abg yg sgt pemalu...
abg yg sgt pendiam...
abg yg sgt penyegan...
kini terlantar di katil yg dlu penah meninggalkan kenangan hitam dalam hidup....
bilik itu...
bilik dimana aku kehilangan insan yang aku sayang...
kini abg di sana...

mak.....nak balik

knp abg kt sana???
sekian lama menunggu esakan mak reda..baru lah aku tahu knp abg koma.........

manusia mana yang tak berhati perut sanggup memukul dia yg on da way ke kedai makan. abg dipukul oleh lima makhluk Allah yg tak berhati perut

abg cedera parah...tulung rusuk patah, paru-paru abg mengalami pendarahan teruk...tulang tengkuk patah

knp korang sanggup buat camni???
abg aku bukan nyamuk nak dipukul-pukul

Ya Allah Ya Tuhanku....kenapa manusia camni???

SPEECHLESS...........................................korang jahat!!!!!!


p/s: mana akal kalian? mana sifat perikemanusiaan kalian? mana sabar kalian? kenapa kalian sanggup buat begini? betapa derita kami yang melihat...apatah lagi yang menanggung..............tolonglah beri kami kekuatan, akan ujian ini Ya Tuhanku....padaMu aku berserah. hati ini luluh bila cuba membayangkan tragedi abg dipukul......


DOAKAN UNTUK ABANG....plissssss

4 comments:

ujan panas said...
This comment has been removed by the author.
Titisan Hujan said...

hnya mengharapkan doa drp semua =(

Mr iz said...

insyallah... sama sama lah kita berdoa moga selamat semuanye zia ... sabar.. ye ... kuatkan semangat... manusia memang ada yang tak berhati perut... akal hilang entah kemana... cik zia sabar bebanyak..dan banyak kan berdoa ye...

Titisan Hujan said...

tme kasih Mr Iz...