Followers

Tuesday, September 2, 2014

ujian masing-masing

"kita xda anak xpe lagi..anak yang xda mak tu kesian"


ayat pujuk diri tu a.k.a realiti

situasi sekarang aku letak diri sendiri..xda anak masih ok lagi dengan masa sekarang.sebab...


  1. aku dah ada kerja
  2. aku ada tempat tinggal
  3. aku dah ada kenderaan nak naik pergi sana sini
  4. aku ada orang yang nak jaga aku
  5. aku ada anak-anak murid dan anak-anak yatim kat pusat
  6. dan sewaktu dengannya
tapi..

yang anak tak ada mak (dan sekian sekian)
  1. camne sumber kewangan
  2. sapa nak urus makan minum pakai
  3. tempat tinggal?
  4. ......
  5. ...
  6. ahhh...tak tercapai di akal
memang Allah dah aturkan yang terbaik buat setiap manusia..Allah dah uji sebaik-baik ujian untuk setiap hamba tapi  bila tengok anak-anak yang yang terpilih ini..tak tercapai di akal nak pikir hari-hari yang dilalui mereka....

bersyukurnya aku....




4 comments:

ewanthology said...

bahagian masing masing

Unknown said...

betul-betul

Unknown said...

Betul tu ujian kita masing-masing berbeza, tapi Allah dah sebut dalam surah Al-Baqarah dalam ayat 286, yang mahfumnya Dia tak akan membebankan kita melebihi kesanggupan kita.. dan ujian tu juga adalah bukti yang Allah sayang dengan kita dan dia mahu kita lebih mendekatiNya dan mengadu kepadaNya.. wallahualam

IBU RISKA said...

aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI